צחי הנגבי נגד גנץ: "מסכל את פתרון מצוקת ההתיישבות הצעירה"

השר לענייני התיישבות טוען כי שר הביטחון "מסכל את החלטת ראש הממשלה לפתור את מצוקת ההתיישבות הצעירה", בכך שהטיל וטו על נוסח החלטת השר מיכאל ביטון שאמורה הייתה לעלות בממשלה, ונועדה "נועד לאפשר תנאי חיים בסיסיים בישובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/20 10:50 כז בכסלו התשפא

צחי הנגבי נגד גנץ: "מסכל את פתרון מצוקת ההתיישבות הצעירה"
השר צחי הנגבי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הנגבי נגד גנץ. השר לענייני התיישבות טוען הבוקר (א') כי יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, מסכל את הפתרון שהושג בין הנגבי לבין השר מיכאל ביטון, המופקד על הנושאים האזרחיים במשרד הביטחון, שנועד לאפשר פיתוח בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

צחי הנגבי: הממשלה תפעל להסדרת ההתיישבות הצעירה

"שר הביטחון בני גנץ מסכל את החלטת ראש הממשלה לפתור את מצוקת ההתיישבות הצעירה", נמסר הבוקר בהודעה מטעמו של הנגבי, שאומר כי "לאחר שהשר מיכאל ביטון ואנוכי הגענו להסכמות בדבר נוסח הצעת ההחלטה שהייתה אמורה לעלות השבוע בממשלה, שר הביטחון הטיל עליה וטו. מדובר בסיכום על דעת אנשי המקצוע במשרד הביטחון ובמשרד ההתיישבות, שנועד לאפשר תנאי חיים בסיסיים בישובים שממשלות ישראל לדורותיהן הקימו לפני שנים רבות ביהודה ושומרון".


(השר הנגבי במליאת הכנסת)

הנגבי מבטיח להמשיך במאמצי ההסדרה: "אינני מתכוון לוותר, ואפעל לכך שהכנסת הנוכחית או הבאה תאשר בחוק את הצעת ההחלטה המוסכמת. גם בכנסת הנוכחית יש לפחות 61 חברים, מהקואליציה ומן האופוזיציה, שאינם מוכנים להשלים עם העוול שנגרם לאלפי המשפחות של המתיישבים החלוצים, ששומרים על אחיזתנו במולדת".

בלשכת הנגבי מבקשים להזכיר כי ראש הממשלה הנחה את שר ההתיישבות צחי הנגבי להגיע להסכמות עם השר מיכאל ביטון, השר במשרד הביטחון, על הסדרת מרקם החיים בהתיישבות הצעירה. סוכם כי הצעת המחליטים תגיע לממשלה כהצעה מוסכמת של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. 

לאחר מכן, נודעו השרים הנגבי וביטון במשרד הביטחון, סיכמו את עקרונות הצעת המחליטים, והסמיכו צוות בין משרדי (בהשתתפות נציגים ממשרד הביטחון, משרד ההתיישבות והמינהל האזרחי) לנסח את ההחלטה. 

הצוות קיים מפגשי עבודה והגיע להסכמות לגבי רשימת 46 הישובים שתופיע בהחלטה. ולאחר מכן שר הביטחון גנץ הודיע לשר ביטון כי לא ניתן להביא את הצעת המחליטים לסדר היום של הממשלה.

ב'פורום ההתיישבות הצעירה' אמרו בתגובה כי "יש נוסח מוכן להחלטת ממשלה. נוסח שמקובל על המנהל האזרחי, ועל השרים מ 2 הצדדים והיועצים המשפטיים שלהם.
אין שום הצדקה לעכב את הסדרת הישובים ולאפשר תנאי חיים אלמנטריים למעל 20,000 תושבים.
האחריות היא על ראש הממשלה ואנחנו מצפים למעשים, לא לדיבורים".