ישראל וארה"ב חתמו על שיתופי פעולה מדעיים בשומרון ובגולן

כשברקע ישנה מתיחות בין נתניהו לראשי מועצת יש"ע, ראש הממשלה חתם על הסכם שיתופי פעולה מדעיים בין השומרון לארה"ב, בנוכחות שגריר ארה"ב. נתניהו: "אנחנו נחושים להמשיך לבנות את חיינו בארץ מולדתנו, ולעולם לא ניעקר מכאן שוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/20 13:13 י בחשון התשפא

ישראל וארה"ב חתמו על שיתופי פעולה מדעיים בשומרון ובגולן
צילום: צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, חתמו על הסכם שיתופי פעולה מדעיים בין המדינות, שיעשו מהשומרון והגולן. מדובר בצעד נוסף בהכרה של ארה"ב כי יהודה ושומרון והגולן שייכים לישראל, מדובר בהסכם מעשי נוסף מאז ההכרה הרשמית. כל אלו נעשים כשברקע ישנו סכסוך בין נתניהו לראשי מועצת יש"ע שלא הוזמנו להשתתף באירוע. בהם יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, ואת ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. מי שכן הוזמן ונענה לקריאה היה ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי.  

השגריר פרידמן פתח את הטקס ודיבר על שיתופי הפעולה בין המדינות: "בשנות ה-70 ארה"ב וישראל החלו לשתף פעולה בתחומי המדע והחקלאות באמצעות קשרים עם 3 ארגונים מקצועיים. יחד כל הארגונים הללו הביאו הצלחה אדירה לישראל ולארה"ב בשלל תחומים". עוד הוסיף: "כיום הגבולות הללו לא רלוונטיים למדיניות החוץ של ארה"ב. ממשל טראמפ כבר לא רואה את ההתיישבות הישראלית ביו"ש כהפרה של החוק הבינלאומי".  עוד הוסיף: "עכשיו, כשיש לנו את כל האישורים הדרושים, אנחנו נחתום על התיקון להסכם שיבטל את המגבלה הגיאוגרפית שמונעת מימון אמריקני במחוז הזה. אנחנו מתקנים טעות ישנה".

לאחריו עלה ראש הממשלה שפנה בדברי שבח לממשל האמריקני: "זה כבוד גדול בשבילי להיות פה באריאל, ותענוג גדול להיות פה עם השגריר פרידמן לחתימה על ההסכם הזה". עוד הוסיף נתניהו: "זהו ניצחון גדול לכל מי שמנסה להסיר את הלגיטימיות של כל דבר ישראלי שמיוצר מחוץ לקו הירוק. לכל הדוגלים בחרם, יש לי מסר פשוט בשבילכם: אתם טועים והפעילות שלכם תסתיים בכישלון. אתם טועים כי אתם מכחישים את הקשר בין עם ישראל וארץ ישראל, ותיכשלו כי אנחנו נחושים להמשיך לבנות את חיינו בארץ מולדתנו, ולעולם לא ניעקר מכאן שוב".

לסיום אמר נתניהו: "לאורך השנים נעזרנו בשיתופי הפעולה עם ארה"ב, וזה תרם לנו רבות. אני בטוח שההסכם החדש הזה יאיץ עוד יותר את הקידום של ישראל, של ארה"ב ושל העולם כולו".

רביבי שכאמור נכח באירוע, בניגוד לראשי מועצות אחרים, שיבח את נתניהו וההסכם: "נענתי בכבוד ובשמחה להזמנת ראש הממשלה נתניהו להיות נוכח באריאל בזמן הטקס ההיסטורי שהרחיב את ההסכמים השיתופיים המדעיים בין ארצות הברית לישראל. מדובר בצעד משמעותי בעולם האקדמי וקפיצת מדרגה ענקית לשלום ודו קיום."