"מדובר בטעות גרפית": חברת אסם הסירה את יו"ש והגולן מהמפה ולא מתנצלת

ברשומה שעלתה לדף הפייסבוק של קבוצת המזון הישראלית, נכתב כי ישראל צפויה להגיע ל-11 מיליון תושבים עד 2030, אולם מהמפה שבסרטון נגרעו יהודה ושומרון, בקעת הירדן והגולן. אסם בתגובה: "תודה שהארתם את תשומת ליבנו. הפוסט הוסר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/05/22 12:42 כא באייר התשפב

"מדובר בטעות גרפית": חברת אסם הסירה את יו"ש והגולן מהמפה ולא מתנצלת
מפעל אסם בשוהם, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אזרחי מדינת ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון, בקעת הירדן והגולן, מרגישים פגועים מפעם לפעם בשל פרסום כזה או אחר בו מפת המדינה לא כוללת את האוזר בו הם מתגוררים. הבוקר (א') סערו הרשתות החברתיות בשל פוסט שעלה בדף הפייסבוק של קבוצת המזון הישראלית "אסם" לפני מספר ימים.

"ידעתם שאוכלוסיית ישראל צפויה להגיע ל-11 מיליון תושבים עד 2030?", שאלו באסם את עשרות אלפי העוקבים שלהם בפייסבוק. בסרטון שצורף לפוסט מופיעה מפת מדינת ישראל ללא יהודה ושומרון, בקעת הירדן והגולן.

"מדובר בטעות גרפית"

ביקשנו את תגובת אסם לפוסט שבינתיים הספיק לרדת מדף הפייסבוק של החברה, וכך נאמר לנו: "תודה שהארתם את תשומת ליבנו, מדובר בטעות גרפית ולכן, הפוסט הוסר". הפוסט הוסר אמנם, אך אסם לא התנצלה.

הפוסט שהוסר

הפוסט שהוסר | צילום: צילום מסך

יואב אליאסי, המוכר בכינויו "הצל", כתב הבוקר: "לידיעת תושבי יהודה ושמרון ירושלים ורמת הגולן, לדעתם של אוסם נסטלה אתם לא חלק ממדינת ישראל. איזה יופי שהחברה הגדולה בארץ מישרת קו עם הBDS וארגוני החרם... החברה מודיע שזה טעות אנוש של הגרפיקאי בעוד 321...".

גולשת בשם מרב כתבה הבוקר: "בוקר טוב 'אסם נסטלה' אני מבינה שאתם חשים כהודיני פרוגרסיבי, אך נא לא להעלים חלקים מארץ ישראל. יהודה ושומרון, רמת הגולן ובקעת הירדן הם חלק בלתי נפרד מהמדינה. ארץ ישראל אינה נקנית אלא בייסורים, וכנראה גם בוויתור על אינסטנט פודינג ופסטה!". 

אסף, גולש נוסף, כתב: "כל עוד חברת אסם-נסטלה לא תתנצל באופן חד משמעי על קריעת חלקי מולדת מארצנו בתמונה המכוערת והאנטישמית הזו, או לא תבהיר לעיני הציבור את פשר התמונה המכוערת הזו המשרתת את הגרועים שבאויבינו, אין ולא ייכנס לביתנו שום דבר שקשור לאוסם. יש מספיק תחליפים מצויינים שאפשר לרכוש מבלי להשתעבד למי שזו דרכו. תתביישו לכם. נצח ישראל לא ישקר".