חשיפה אחרי שחידדו נהלים: אוטובוסים של החברה לפיתוח מטה בנימין סייעו בפינוי נוסף

לאחר סיום פינוי בחודש שעבר, עלו שוטרי מג"ב על אוטובוסים של החברה לפיתוח מטה בנימין. בחברה אמרו כי הדבר לא יקרה שוב, אלא שהיום מיניבוס שלה הוביל כוחות לטובת הרס נוסף | מהחברה נמסר: "כוח משטרה שהיה במקום מנע ממנהלי החברה להתקרב לאזור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/02/22 21:52 יט באדר א'

אחרי שחידדו נהלים: אוטובוסים של החברה לפיתוח מטה בנימין סייעו בפינוי נוסף
המיניבוס של החברה לפיתוח מטה בנימין, צילום: ללא

לפני כחודש וחצי דיווחנו כי לאחר פינוי בגבעת "עוז ציון", הסמוכה לגבעת אסף ובית אל, עלו שוטרי מג"ב שלקחו חלק בהרס, על אוטובוסים של החברה לפיתוח מטה בנימין. הערב (א') אנחנו מדווחים כי ללא ידיעתה, החברה לפיתוח נתנה את ידה בהרס נוסף.

מתחת לישוב מגרון שבבנימין, נרכשו בחודש אוקטובר האחרון שמונה דונמים שהוכשרו לגידולים שונים, ובתקופה האחרונה המקום עבר פיתוח וגידור. לטענת התושבים, היום בשעות הצהריים הגיעו כוחות של מג"ב יחד עם כוחות מינהל האזרחי, לטובת הרס החלקה שנרכשה מפלשתינים. הכוחות הצטיידו בשופל ומחפרון, והגיעו ברכבים של המינהל ומג"ב, ובאופן מפתיע גם במיניבוס של החברה לפיתוח מטה בנימין. 

אחד התושבים דיבר עם הנהג, שלטענתו הרגיש לא בנוח וטען כי לא ידע את מהות הנסיעה שביצע. אלא שלא רק שהמיניבוס הוביל כוחות הרס, הוא שימש בפועל כחסם. התושב סיפר כי שני נציגים מהחברה לפיתוח הגיעו למקום בכדי לקחת את המיניבוס, וטענו שגם הם לא ידעו על מהות הנסיעה. אחד הנציגים אמר שהם צריכים לבצע בכל זאת את הנסיעה כי הוא "התחייב להם", למג"ב. 

המיניבוס משמש כחסם

למרות דברי החברה לפיתוח במקרה הקודם, כי החברה "לא תיקח חלק לא במישרין ולא בעקיפין בפגיעה ביישובים ובמתיישבי יהודה ושומרון. זה מנוגד לערכי החברה. נבהיר זאת בצורה בלתי מתפשרת למערכת הביטחון. נחדד זאת גם לנהגי החברה", נראה כי לחברה לפיתוח יש עוד עבודה רבה למניעת מראות דומים בעתיד.

נציין כי שני המקרים אותם חשפנו אינם המקרים הראשונים בהם האוטובוסים של החברות לפיתוח לוקחים חלק בהובלת כוחות הביטחון לטובת הרס מאחזים וישובים. קדמו לכך מקרים בגוש עציון ובהר חברון. 

"כוח משטרה שהיה במקום מנע ממנהלי החברה להתקרב לאזור ואף אוימו שיעצרו"

תושבי הגבעות שצפו בהרס אמרו: "אנחנו דורשים ממועצת בנימין להוציא הנחיה ברורה וחד משמעית לנהגים שבשניה שהם מזהים שמדובר בהרס כנגד יהודים, באותו הרגע לדומם מנוע או לנסוע מהמקום. לא יתכן שגוף שאמור לעזור ולסייע להתיישבות. משמש כזרוע במאבק נגד ההתיישבות. שוב ושוב מג"ב והמשטרה שמים פס על המועצות כי הם רואים שאין לזה מחיר".

מהחבר לפיתוח מטה בנימין נמסר בתגובה: "מנהלי החברה לפיתוח הגיעו מיד למקום כדי למשוך את המיניבוס מהמקום. כוח משטרה שהיה במקום מנע ממנהלי החברה להתקרב לאזור ואף אוימו שיעצרו. אחר הצהרים נקבעה פגישה דחופה של מנכ"ל החברה והממונה על ההסעים במערכת הביטחון". 

"החברה לפיתוח בנימין היא חלק מההתיישבות ושמחה לשרת בכל יום עשרות קווים של לוחמי צה"ל ומג"ב העוסקים בפעילות הגנה על הארץ. החברה לא תיקח חלק בשום מצב בפעילות נגד ההתיישבות ונגד המתיישבים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן