השר אזולאי לשקד: אשרי את הסדרת רחבת הכותל

לאור דרישת הרבנים הראשיים לפעול לך שעל פי חוק ייאסרו תפילות רפורמיות בכותל, פנה השר לשירותי דת לשרת המשפטים וביקש ממנה להציג את עמדתה בנושא

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/18 15:36 כח בתמוז התשעח

השר אזולאי לשקד: אשרי את הסדרת רחבת הכותל
תכריע אם רפורמים יוכלו או לא להתפלל בכותל? השרה אילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, שלח היום (רביעי) לשרת המשפטים איילת שקד מכתב ובו בקשה לקבל את אישורה להסדרת ההתנהלות ברחבת הכותל, לאור דרישת הרבנים לאסור על תפילות רפורמיות במתחם.

השר אזולאי צירף לפנייתו לשקד את מכתב הרבנים וכתב כי "על פי חוק השמירה על המקומות הקדושים,להתקנת תקנות אלה נדרשת הסכמת שרת המשפטים. אבקש את התייחסותך למכתב זה ועמדתך בנושא".

מוקדם יותר פורסם כי הרבנים הראשיים פנו לשר לשירותי דת, באמצעות מזכיר מועצת הרבנות הראשית, ודרשו ממנו להסדיר בחוק את את האירועים ברחבת הכותל כך ש"טקסים דתיים יתקיימו בכותל רק לפי מנהג המקום ומסורת ישראל...ועל פי דברם של הרבנים הראשיים לישראל".

שר הדתות נושא דברים בכנס

שר הדתות אזולאיצילום: ישראל גנוט

השר אזולאי פרש בתחילת השבוע מהוועדה בנושא המקומות הקדושים מאחר והתנגד לתווה הכותל. השרה שקד, שנתבקשה להצטרף לוועדה לאחר עזיבתה של השרה שקד, סירבה גם היא לקחת בה חלק

במרכז ליב"ה התייחסו להתפתחויות השונות ואמרו כי "התשובה האמיתית לדרישות של הרפורמים ולנסיונות של ראש הממשלה לשפץ ולהרחיב את הרחבה הדרומית לטובתם היא שינוי התקנות". לדבריהם, "דרישת הרבנים הראשיים, כפי שנשלחה לשר הדתות, היא הפתרון והמענה לשמירה על קדושת הכותל לכל אורכו ולמניעת הכרה בתנועות זרות במדינה היהודית"

עוד אמרו בארגון כי "דרישות אלו הם גם רצונם ורחשי ליבם של רבני ישראל ושל הציבור הרחב, כפי שראינו בשנתיים האחרונות ובפרט בשבועות האחרונות. בשמירה על קדושת הכותל. אנו קוראים לשר הדתות ולשרת המשפטים לאמץ את דרישת הרבנים הראשיים ולשנות את התקנות בהקדם. ואין מתאים יותר מימי האבל על החורבן לפעול לתיקון ולחיזוק קדושת המקום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן