הרבנות הראשית בדרישה חדשה: לאסור כל תפילה רפורמית בכותל

במכתב ששוגר לשר לשירותי דת נכתב כי הרבנים הראשיים מתנגדים לחלוקת הכותל ולקיום טקסים שאינם "לפי מנהג המקום ומסורת ישראל". המשמעות: מניעה מהרפורמים להתפלל גם ברחבה הדרומית

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/18 12:52 כח בתמוז התשעח

הרבנות הראשית בדרישה חדשה: לאסור כל תפילה רפורמית בכותל
הרב לאו והרב יוסף, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

הרבנות הראשית דורשת למנוע מהזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים להתפלל ברחבת הכותל כולה, כך עלה ממכתב שנשלח אתמול (שלישי) מטעמה לשר לשירותי דת דוד אזולאי.

מהמסמך, שפורסם לראשונה על ידי עיתונאי 'החדשות' יאיר שרקי, עלה כי ברבנות ביקשו לקדם חוק שימנע מהזרמים הלא אורתודוקסים להתפלל גם ברחבה הדרומית שהוקצתה להם עד כה.

"הרבנים הראשיים", נכתב על ידי מזכיר מועצת הרבנות הרב רפאל פראנק, "מתנגדים בכל תוקף לחלוקה בפועל של הכותל, לכותל שיפעל על פי ההלכה ומסורת ישראל מדורי דורות ולכותל שבו ייפרצו חלילה גדרי הקדושה". בנוסף לכך, דרשו הרבנים כי "טקסים דתיים יתקיימו בכותל רק לפי מנהג המקום ומסורת ישראל...ועל פי דברם של הרבנים הראשיים לישראל".

מדובר ברחבה בשם "עזרת ישראל" הממוקמת באזור קשת רובינזון, אשר הוקצתה למי שמעוניין לקיים תפילות מעורבות בין נשים וגברים. עד כה נסוב הוויכוח סביב הכוונה לשפץ את הרחבה הדרומית למען הבאים למקום ואילו הדרישה החדשה של הרבנות הראשית היא למנוע כל דריסת רגל של יתר הזרמים במתחם הכותל המערבי.


להורדת הקובץ