השרה גמליאל: להזמין את הרב סדן לשימוע

בהקלטה שהובאה בחדשות עשר נשמע ראש מכינת עלי יוצא נגד הפמיניזם, ואומר: "מסרס יכולת האישה להיות אם טובה". השרה לשוויון חברתי תקפה: "אמירות חשוכות, לא פעם ראשונה שאנו שומעים על דברים כאלה בעלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/18 08:40 כו באדר התשעח

השרה גמליאל: להזמין את הרב סדן לשימוע
הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"מן הראוי שיגיע לשימוע מול הגורמים האמונים על הסוגיה הזו", כך אמרה הבוקר (ג') השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל בהתייחסות לדבריו של הרב אלי סדן נגד הפמיניזם, שעוררו סערה.

אמש הובאה בחדשות עשר הקלטה של ראש מכינת עלי משיעור שמסר לפני כארבע שנים, שבו אמר בין היתר כי "הפשע שהפמיניזם המודרני יוצר הוא לחנך את האישה להיות עצמאית, להיות בלתי תלויה בבעלה, לדאוג שיהיה לה הכנסה מספיק טובה. מסרסים את היכולת שלה להיות אישה טובה ואימא טובה. זה אסון, זו טרגדיה - גם בעלה מפסיד וגם הדורות הבאים מפסידים". 

דבריו של הרב סדן קוממו את השרה גמליאל, שאמרה הבוקר בערוץ עשר כי מדובר ב"אמירות חשוכות". לדבריה,"זו לא פעם ראשונה שאנו שומעים על דברים כאלה במכינה בעלי. המוסד עצמו והתלמידים שם לא צריכים להיפגע, זה היה לפני ארבע שנים ואולי הוא חזר בו מדרכו. בואו נראה מה יהיה בשימוע".

גם שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, התייחס לדברים, ואמר: "אין ספק שהאמירות האלה חשוכות שלא מקובלות עליי. ממכינת עלי יצאו כמה אמירות בהחלט מזוויעות. המכינה עוברת תהליך של הקצנה והתחרד"לות".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, הגיב על דבריה של השרה גמליאל ודורש ממנה לחזור בה ולהתנצל: "הדברים שבחרה השרה גמליאל לומר נגד הרב סדן הינם בגדר שערורייה וניסיון תמוה לפתוח בחזית מול מי ששלח אלפי חיילים לקרב שחלקם אף לא חזרו והגנו על עם ישראל בכלל ועל השרה גמליאל בפרט.

"הצטרפות גמליאל למקהלת השמאל וקבוצות השמאל הרדיקליות הינם בגדר ניסיון הזוי לגרוף קולות, אך בד בבד שוכחת השרה את מיקומה ובאיזו מפלגה היא נמצאת. ראוי שהשרה תחזור בה או שראש הממשלה יכפה עליה להתנצל".