עידו ברטל מפתיע: "שידוך? יכול להיות שהייתי מסכים לקונספט"

עידו ברטל מגלם את בנו של הקטן של האדמו"ר מפאיירסלוב בסדרה "ריקוד האש", לצידו של יהודה לוי. בראיון הוא שיתף בחששות: "אני, הבחורצ'יק החילוני מתל אביב, איך אני מביא את הדבר הזה?" וחושף מה הוא חושב על שידוכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 12:05 יב באייר התשפב

עידו ברטל מפתיע: "שידוך? יכול להיות שהייתי מסכים לקונספט"
יהודה לוי בסדרה ריקוד האש, צילום: שלמה גלבר

עידו ברטל, ששיחק בין היתר בתאג"ד ובשעת נעילה, מגלם את בנו הקטן של האדמו"ר מפאיירסלוב בסדרה של רמה בורשטיין, "ריקוד האש", המשודרת ביס. בסדרה, אחיו הגדול הוא יהודה לוי: "הסדרה נפתחת בהחלטה מי הולך להיות האדמו"ר הבא, ויהודה הוא הבן הבכור אז הוא אמור להיות האדמו"ר אחריו באופן טבעי וחוקי", הוא אומר בראיון לפנאי פלוס.

"מעולם לא הייתה לי דעה שלילית על המגזר החרדי"

ברטל שיתף בתחושות על הסט: "הייתה הרבה מאוד הקפדה והיו על הסט הרבה מאוד אנשים שהמטרה שלהם הייתה להשגיח על הכול מבחינת גינונים ולהגיד כמו שצריך את התפילות ואפילו לשבת בצורה נכונה. שייראה אותנטי ונכון ולא יחטא לאמת".

הוא סיפר על המפגש שלו עם העולם החרדי ואמר שהוא לא מגדיר את הסדרה כסדרה על חרדים: "מעולם לא הייתה לי דעה שלילית על המגזר, אבל למדתי עליו הרבה. אי אפשר להגדיר את הסדרה הזו כסדרה על חרדים, נקודה. מי שרואה אותה מבין שהסיפור אמנם מתרחש בעולם החרדי אבל הוא על דברים שמעסיקים את כולנו. אם זו הייתה סדרה על העולם החרדי נטו, לא נראה לי שחילונים היו יכולים להתחבר אליה. מתחברים כאן למשהו עמוק שהסדרה מספרת דרך העולם הזה, שזו קדושה ושונות שיותר מעניינת אותנו".

שידוך? "יכול להיות שכן אבל זה לא בהכרח יעבוד"

בראיון הוא התייחס לשידוכים, הדרך החרדית הנפוצה להתחתן ואמר: "שידוכים זה קשוח, לא ידוע אם הייתי מסכים. יכול להיות שכן אבל זה לא בהכרח יעבוד וזו נראית לי בעיה. דייט ראשון אתה תעשה לפני שאתה פוסל את זה, אבל לחיות חיים שלמים עם מישהו? בתור גרוש זה לא פשוט, זה לא קל. אז יכול להיות שהייתי מסכים לקונספט, לא בטוח שהייתי מצליח לחיות אותו".

"אני ויהודה משחקים בנים ממשפחה דתית מאוד יוקרתית וטהורה"

ברטל סיפר על הקושי שלו להתחבר לדמות החרדית: "אני ויהודה משחקים בנים ממשפחה דתית מאוד יוקרתית וטהורה, וזה מה שהיה לי מאוד קשה. לקחת אחריות על איך אני מביא כזו דמות. מה לי ולזה? הבחורצ'יק החילוני מתל אביב, איך אני מביא את הדבר הזה? אבל שוב, זה מיד התנקה מהשולחן. רמה תמיד אמרה 'אני לא רוצה שום דבר, אל תציירו לי פה דמויות, גינונים, בכי וקינה שאתם מכירים'. פתאום בגיל 37 אתה יכול להגיד 'וואלה, לקחו אותך לתפקיד, כנראה שמשהו בך התאים ואולי פשוט תירגע ותהיה שם'".