שחר טבוך מספר על ההתחזקות וחושף: "אני שומר שבת"

לצד אינספור תפקידים, דמות בשעת נעילה, השתתפות בפסטיגל ושני סינגלים מצליחים, שחר טבוך הוא גם מתחזק. בראיון הוא מספר: "אני מאמין שאם בורא עולם מזמן לי משהו, אז אני יכול לסמוך עליו שאוכל לעשות את הדברים בצורה הנכונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/22 11:20 א באדר ב'

שחר טבוך מספר על ההתחזקות וחושף: "אני שומר שבת"
טבוך בשעת נעילה, צילום: צילומסך

שחר טבוך יחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתו ה-23. למרות גילו הצעיר טבוך נחשב לאחת הדמויות המצליחות והמבטיחות בתעשייה. הוא שיחק בשעת נעילה (אבינועם, זוכרים?), בפסטיגל וניסה את מזלו אפילו בכוכב הבא. בראיון לפנאי פלוס הוא שיתף על תהליך ההתחזקות שלו.

"נשארתי לבד ב-10 בלילה בפולין. הלכתי לבית הכנסת"

לשאלה על אלוהים ועל ההתחזקות משיב טבוך: "הו, הנה השיחה - הוא הומו ודתי. אלו שאלות ששואלים אותי כל הזמן, אבל אני שמח כי זה באמת חשוב. תראה, אני מאמין, אני מאוד מאמין וזה חשוב לי. זה מסע שגיליתי עם עצמי, בורא עולם זימן לי להכיר אנשים במקומות מסוימים שעזרו לי להבין את זה".

"המשפחה שלי יחסית חילונית", הוא משתף. "לא היה אצלי אף אחד ששומר שבת, אבל לפני כמה שנים נסעתי עם חברה לפולין והיה ערב יום כיפור. שתבין, הייתי בחו"ל ביום כיפור. היא החליטה לחזור למלון ואני רציתי להמשיך לטייל. נשארתי לבד ב-10 בלילה בפולין, ברחוב, לא יודע מה לעשות. ואיפה אתה מרגיש הכי בטוח? בבית כנסת, איפה שיש לי אנשים, היהודים שלי. כי אין מה לעשות, אנחנו עם מאוחד. כשאני נכנס לבית כנסת אני מרגיש את החיבה, הזיקה, במיוחד כשאתה מישראל".

"מצאתי את הדרך של מה שמתאים לי. אני שומר שבת"

"נכנסתי לבית הכנסת והיה בחור פולני בכניסה שדיבר איתי והביא לי ספר יהודי מגרמניה, ומישהו מצרפת ומישהו מאיטליה ואמרתי "וואו, אני חלק מדבר כל כך גדול ומדהים שאני לא יודע עליו כלום'. כולם התרגשו לשמוע שאני מישראל, ואני כאילו 'אתם אולי יותר יהודים ממני', התחלתי ללמוד, לקרוא, להעמיק ולשמוע, ומצאתי את הדרך של מה שמתאים לי. אני לוקח מהדת דברים שאני מחבק ושאני יכול לחבק, וזהו, אני מאושר", הוא אומר.

המשפחה של טבוך קיבלה את ההתחזקות ברוח טובה: "אמא שלי הייתה בהלם לשנייה אבל היום היא מדליקה איתי נרות והיא מתה על זה. לאבא שלי זה היה מדהים, זה ממש קירב בינינו כי המשפחה שלו יותר מסורתית אז אני פק"ל שישי אצלם שם בקידוש. אני שומר שבת".

השבת מנקה אותך בצורה הכי מדהימה שיש

"זה יכול להשפיע", הוא אומר על שמירת השבת, "אבל אם אתה עושה משהו ומאמין בו אז אתה יכול לעשות הכל בעיניי. אני מאמין שאם בורא עולם מזמן לי משהו, אז אני יכול לסמוך עליו שאוכל לעשות את הדברים בצורה הנכונה. זה עשה לי את החיים הכי נוחים בעולם".

הוא משתף בחוויית השבת שלו: "כל שישי-שבת במרדף גדול של לצאת, לבלות, לכבוש. אתה שוכח מה הדבר הכי חשוב – משפחה וקצת זמן לעצמך. מתי בפעם אחרונה ישבת כמה שעות מנותק מהטלפון שלך, רק אתה והמשפחה שלך? זה מנקה אותך בצורה הכי מדהימה שיש, אתה מבין? אני פתאום מתחיל להבין איזה מזל יש לי, ואיזו ברכה שיש לי את סבא וסבתא שלי והמשפחה שלי. זה לא צחוק, זה מדהים", הוא חותם.