הרב פרץ לכיפה: "רואה בשוש נגר מועמדת מובילה לראש החמ"ד הקבועה"

שר החינוך מסביר עד כמה מעורבת אשתו בקמפיין, ועל האיבה שנרקמת בינו לבין בן גביר: "מצטער על אמות המידה שבחר להשתמש בהם" | ראיון מיוחד בכיפה לרגל פתיחת שנת הלימודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/19 11:03 כט באב התשעט

הרב פרץ לכיפה: "רואה בשוש נגר מועמדת מובילה לראש החמ"ד הקבועה"
הרב פרץ פותח שנה, צילום: כיפה

התלוונו לשר החינוך, הרב רפי פרץ ,לסיור פתיחת שנת הלימודים לילדי כיתה א' במודיעין. בראיון מספר יו"ר הבית היהודי על המינויים החדשים בחמ"ד, ועד כמה הוא מודאג משביתת המורים, והלא מחמיאה, רגע לפני הבחירות. 

צפו בראיון המלא: 

אנחנו נמצאים רגע לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה, איך ההרגשה? 

"זה רגע מאוד מיוחד. הסתובבתי בכיתות א' במודיעין, גם בכיתה שמערבת בין דתיים וחילוניים שמאוד הרשימה אותי,  וגם בבית הספר התורני לאומנויות. חבורה נפלאה. שמחתי להיות איתם היום. אני מאחל לכל ילדי ישראל שנפתח את השנה הזו בזמן, אנחנו עושים מאמץ גדול לכך. שני מיליון ושלוש מאות אלף תלמידים הולכים לפתוח את בתי הספר לאורך כל הכיתות. האירוע הזה הוא מיוחד לכל עם ישראל". 

חשבת שזה יהיה כל כך קשה לפתוח את השנה עם איומי שביתת המורים ועם כל המינויים מעוררי המחלוקת בחמ"ד

"מטבע הדברים אנשים מסיימים את תפקידם. ד"ר ליפשיץ סיים את עבודתו בצורה מעוררת התפעלות, והבעתי את הערכתי בפניו. יש לנו מחויבות להמשיך את המהלך. אני רוצה שיהיה כבר קריאת כיוון לגבי המשך הדרך בחינוך הממלכתי דתי. לשוש נגר יש רקורד מרשים של עשייה".

כרגע נגר ממלאת מקום. היא תהיה המועמדת שלך הקבועה שלך? 

"היא מועמדת ראויה. שמתי אותה במילוי המקום מתוך רצון שהיא תהיה בין המועמדות המובילות. נקבע את ועדת האיתור ונעבוד על העניין. אני מאוד מקווה שנצליח לחזור חזרה אחרי הבחירות." 

אתה מאמין שתהיה שר החינוך גם אחרי הבחירות? 

"אני מאמין שכן. עשינו הרבה מהלכים בשביל זה. אנחנו רוצים שתהיה ממשלת ימין חזקה. בשביל זה התחברנו גם למפלגת ימינה, בכדי להצליח להביא את מרב הקולות כך שנתניהו יקים את הממשלה עם 61 מנדטים לימין". 

הרב פרץ בפתיחת שנת הלימודים במודיעין

הרב פרץ בפתיחת שנת הלימודים במודיעיןצילום: חורחה נובומינסקי

ניצן הורביץ, יו"ר מרצ יצא במתקפה על הציונות הדתית בכלל ועליך בפרט. למה אתה חושב שהוא סימן דווקא אותך? 

"אני חושב שזה לא ספציפית עלי, אלא עלי כמנהיג הציונות הדתית. הם נלחמים בציונות הדתית כי לאנשים שקשה להם לשמוע מסורת, דרך, ערכים וקשה להם להבין שהעץ הישראלי הזה הוא עץ איתן שיונק מעומק שורש החיים שלו. ומי שקשה לו לשמוע את זה זה מפחיד אותו, וכשזה מפחיד אותו הוא נלחם. בגלל זה אנחנו צריכים להילחם על החיבור והאחדות שלנו. לצערי הרב יש כאלה שעושים בדיוק את ההפך. אני קבעתי שהשנה הזו הנושא יהיה ערבות הדדית, וזה בדיוק מענה לכל המלעיזים. ערבות הדתית פירושו של דבר שהולכים ביחד ומאמנים ביחד, ופירושו של דבר שעם ישראל חי." 

"הציונות עברה דברים חרפים ביותר. ההתקפות האלו הן שוליות בעיני וברמה של פייק ניוז. אין לזה שום שחר לדבר על מכינת עצם ש-100 אחוז מתלמידה מתגייסים לצה"ל. 90 אחוז הולכים ליחידות מובחרות. יש לנו מ"פ, מג"דים ומח"טים. בעלי (מכינת בני דוד בעלי) כבר יש מפקדי אוגדות. יש לי משהו אחד להגיד לניצן הורביץ: 'של נעליך מעל רגליך שאתה בא לדבר על התופעות היותר מרנינות בחברה הישראלית וזה בהחלט גאווה לציונות הדתית'". 

אשתך, מיכל פרץ, היתה בכותרות השבוע. עד כמה היא מעורבת בקמפיין? 

"אשתי לא מעורבת בקמפיין. יש לה את הדעות שלה והמחשבות שלה. השיחות עם בן גביר היו לפני חודש וחצי, והיא הפסיקה את הדיבור הזה, במיוחד כשהיא ראתה כמה חברים טובים יש בין אלו שמבטיחים דברים ולא עומדים בהתחייבויות שלהם. היא אישה נפלאה. אני מתייעץ איתה ומדבר איתה. אשתי היא עזר אמתי לי, ואני שמח על כך שאנחנו יכולים לדון על כל דבר ולקבל הכרעות משותפות ומתוך זה אני יוצא לדרך, ומחליט את ההחלטות שלי במעלה הדרך". 

אתה כועס על בן גביר על ההקלטות שיצאו? 

'אני חושב שאנחנו צריכים להישאר חברים טובים, וחברים צריכים לעמוד בסיכומים שהם מסכמים". 

מה היה בסיכומים בניכם שהופר? 

"תשאלי אותו. אני לא כועס עליו, אבל מצטער על אמות המידה". 

אתה מרוצה מהקמפיין של ימינה? אתה כמעט ולא נמצא בפרסומים ובשלטי החוצות

"כל ההכנה שלנו היא לראשון בספטמבר ומשם לשלושת השבועות עד ליום הבחירות, זה המאני-טיים שלנו. אנחנו נצא בפרסומים בשני ערוצים, אחד שפונה לימין החילוני והמסורתי והשני שמיועד לציונות הדתית. אנחנו נחלק את הדברים ומי שצריך לראות יותר שם יראו שם ומי שצריך לראות יותר כאן יראו כאן. אנחנו עובדים בשני ראשים, אבל בתפיסה אסטרטגית מחברת". 

תבקש צו מניעה נגד השביתה של המורים? 

"כבר ניגשנו לבית הדין לעבודה שנתן לנו 24 שעות להתדיינות, ואנחנו במשא ומתן אינטנסיבי מול משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים. אני מנצל את ההזדמנות הזאת בכדי לקרוא לכל הצדדים לגלה אחריות ולהבין שבוודאי שטובת המורים חשובה לנו, אבל אנחנו רוצים ששני מיליון ושלוש מאות אלף תלמידים יתחילו בזמן את הלימודים."

לסיור בין בתי הספר במודיעין הצטרפו סגן ראש העיר מויש לוי והמשנה לראש העיר ויו"ר סניף הבית היהודי בעיר עמיעד טאוב. טאוב הודה לפרץ על ביקורו בעיר:: "אני מודה לחברי הטוב, שר החינוך הרב רפי שבחר לפתוח את השנה בעיר החשמונאים עם הצוות החינוכי ההורים והילדים המדהימים של העיר מודיעין ועל המאמץ לשיפור המענים בחינוך המיוחד, תחום שעוד יש בו דרך ארוכה והשר מחובר אליו מאוד. נמשיך לפעול על מנת לתת לילדים את כל הכלים לחלום ולהגיע הכי רחוק שאפשר".