בית הדין פסק: לא תהיה שביתה בתיכונים

בית הדין לעבודה אסר על ארגון המורים להשבית את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים. הארגון חתום על הסכם האוסר עליו לשבות עד מרץ 2022, ובכל זאת הכריז על שבעה סכסוכי עבודה שונים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/08/19 12:29 כז באב התשעט

בית הדין פסק: לא תהיה שביתה בתיכונים
יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

איום השביתה הוסר. בית הדין הארצי לעבודה אסר הבוקר (ד') על ארגון המורים העל יסודיים לקיים שביתה עם פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב, כפי שהודיע שיעשה. בית הדין קיבל את בקשת המדינה יחד עם מרכז השלטון המקומי, לצו מניעה נגד השביתה. 

יש לציין כי ארגון המורים, בראשות רן ארז, חתום על הסכם בו נאמר כי הארגון אינו יכול להכריז על שביתה עד שנת חודש מרץ 2020, זאת במסגרת הסכמים קודמים שנחתמו עם הארגון. המדינה טענה בבקשה לצו המניעה כי "מדובר בעילות שווא שמוטב היה לולא באו לעולם". עוד נכתב: "מאכזב ומצער להיווכח שארגון המורים פועל בניגוד להסכמים שהוא עצמו כרת".

בית הדין הארצי לעבודה. ארכיון

בית הדין הארצי לעבודה. ארכיוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסיבת עיתונאים שכינס בשבוע שעבר אמר ארז כי משרדי החינוך והאוצר "מתעלמים מבעיות אקוטיות של המורים בישראל". והוסיף: "מי שנפגעים יותר מכל הם המורים, שמעמיסים עליהם בכל פעם עוד משימות ולא פותרים להם בעיות קיימות במערכת החינוך. המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה", הצהיר. "רוב הדרישות של ארגון המורים נוגעות בקבלת החלטות הכרחיות ואינן דורשות עלות תקציבית נוספת".

בהמשך היום תידון גם בבית הדין לעבודה בקשת המדינה לצו מניעה נגד השביתה שהכריזה הסתדרות המורים, בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ. נזכיר גם כי, כפי שפרסמנו אמש, גם מועצת בנימין הכריזה על שביתה נפרדת, בגלל סכסוך עם משרד החינוך על עלויות הרחבת כיתות.