הרב אריאל: לקרוא בחופה את הכתובה בעברית

אחד מבכירי רבני הציונות הדתית קרא במאמרו ב'תחומין' לאמץ שורת מנהגים חדשים בטקס החופה, ביניהם קריאת הכתובה, לבישת טלית, עיתוי שבירת הכוס ועוד

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/18 13:29 יד באב התשעח

הרב אריאל: לקרוא בחופה את הכתובה בעברית
חתונה, צילום: shutterstock

הרב יעקב אריאל קרא במאמר, שפורסם בכרך החדש של 'תחומין, לאמץ מנהג קריאת התרגום העברי של הכתובה במעמד החופה.

בכרך ל"ח, של סדרת הספרים שיוצאת לאור באמצעות מכון צומת, התייחס הרב אריאל למספר מנהגים שהשתרשו בטקס מעמד החופה בשנים האחרונות והציע לפעול על פיהם.

הרב דיבר בשבחם של הנוהגים להוסיף את התרגום לכתובה, שחוברה בשפה הארמית, כדי שהחתן, הכלה והציבור יבינו אותה. בנוסף הוא כתב על המנהג לשבת במהלך החופה וציין כי  למרות שמנהג זה הגיע מחו"ל, יש בו יתרונות מאחר והוא עוזר בשמירה על השקט ועל כבוד המעמד. לצד זה, ציין כי יש לקרוא לציבור לעמוד בעת ענידת הטבעת, כפי שההלכה דורשת לעמוד לכבוד מי שמקיים מצווה.

הרב יעקב אריאל

הרב יעקב אריאלצילום: גילי צרפתי

מנהג נוסף שהרב הראשי לשעבר של רמת גן ביקש לאמץ זה את ברכת "שהחיינו" על טלית חדשה גם לבני עדות אשכנז וכן את דברי התורה הקצרים שהרבנים המחתנים אומרים לפני הטקס וכן את הצורך בשבירת הכוס דווקא באמצע שירת "אם אשכחך", זאת כדי להימנע מהמנהג השגוי לדעתו של מחיאות כפיים לאחר המעשה שמסמל את זכירת חורבן ירושלים.

בנוגע לשבת החתן, הוא קרא לכולם לפעול כפי שפועלים עדות המזרח ולקיים אותה לאחר אירוע החתונה, זאת במטרה שהשמחה תהיה מאוחדת בין 2 המשפחות וכמובן החתן והכלה.