הקבינט החליט: חצי מיליארד שקלים יקוזזו מהרשות הפלסטינית

הקבינט המדיני בטחוני החליט ליישם את חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, במסגרתו יקוזזו כספים המועברים לרשות מישראל - כנגד הסכום אותו משלמת הרשות למשפחות מחבלים ולמחבלים משוחררים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 18:30 יב באדר א'

הקבינט החליט: חצי מיליארד שקלים יקוזזו מהרשות הפלסטינית
נתניהו חברי הקבינט בסקירה ביטחונית בצפון. ארכיון, צילום: קובי גדעון/לע"מ

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) החליטה על יישום חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, שהתקבל בכנסת בחודש יולי 2018, ולקזז מהכספים המועברים לרש"פ על ידי מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 ₪.

מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון עולה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המיסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית.

ראש הממשלה ושר הביטחון הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרש"פ משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם.

לא יקבלו טיפול רפואי במימון המדינה? ארכיון מחבלים בבית משפט צבאי

מחבלים בבית משפט צבאי. ארכיוןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בחודש דצמבר הוגשה לכנסת הצעת חוק של סיעת ישראל ביתנו, לקיזוז מלא של משכורות מחבלים. ללא סעיפי הריכוך וההקפאה. הצעת החוק מבקשת לבטל את סעיף 4 (סעיף הריכוך וההקפאה) אשר קיים בחוק הנוכחי ולשנות את שם החוק מהקפאה לקיזוז. ח"כ רוברט אילטוב אמר אז כי החוק הנוכחי מהווה רפיסות של המדינה מול הטרור.

ח"כ אלוף (במיל') אלעזר שטרן, יוזם חוק קיזוז משכורות המחבלים: "אני מברך את הקבינט על שאישר סוף סוף את החוק לקיזוז משכורות המחבלים שיזמתי והובלתי יחד עם ח"כ אבי דיכטר. אין לי ספק שבסופו של דבר יישום החוק יצמצם משמעותית את תמרוץ הטרור ואת מספר פעולות הטרור".

שר האוצר, משה כחלון, כתב: "החלטה נכונה של הקבינט לאשר את חוק קיזוז השכר למחבלים. משרד האוצר מוכן לביצוע ההחלטה ברגע קבלת המספרים ממשרד הביטחון".

בעקבות אישרו של הקבינט לקיזוז משכורות מחבלים, בירך ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ואמר: "מברכים את ראש הממשלה ושר הביטחון ושרי הקבינט על הצעד המתבקש לאור השתוללות הטרור הערבי בתקופה האחרונה. על האוייב הערבי להבין שיהודים לא פראיירים ולא ישלמו את משכורות רוצחי בני עמנו".