הצעת חוק חדשה לקיזוז משכורות מחבלים. "החוק הנוכחי - רפיסות"

סיעת ישראל ביתנו תגיש הצעת תיקון לחוק לקיזוז משכורות מחבלים, אשר יקל על עצירת הכספים המועברים לרשות הפלסטינית. ההצעה מבקשת לבטל את הסעיף המורה לשמור עבור הרשות את הכספים למקרה שיתברר כי היא לא מעבירה כספים לטרור. ח"כ אילטוב: "החוק הנוכחי מהווה מדיניות רופסת אשר מעודדת את הטרור במקום למגר אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/18 08:55 יא בטבת התשעט

הצעת חוק חדשה לקיזוז משכורות מחבלים. "החוק הנוכחי - רפיסות"
מדיניות רופסת. ח"כ רוברט אילטוב, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

השבוע הוגשה למזכירות הכנסת הצעת חוק של סיעת ישראל ביתנו, לקיזוז מלא של משכורות מחבלים. ללא סעיפי הריכוך וההקפאה. הצעת החוק מבקשת לבטל את סעיף 4 (סעיף הריכוך וההקפאה) אשר קיים בחוק הנוכחי ולשנות את שם החוק מהקפאה לקיזוז.

החוק לקיזוז משכורות מחבלים עבר בכנסת בקיץ האחרון, לאחר שאושרו החמרות בסעיפי החוק. אך לטענת ישראל ביתנו הוא ריק מתוכן. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: ״הצעת חוק זו באה לתקן מצב אבסורדי, בו ממשלת ישראל במקום לקזז את כספי הטרור נגד אזרחי ישראל, מקפיאה אותם ופותחת "קופת חסכון" לראשות הפלסטינית אשר תשמש אותה לעידוד והגברת הטרור״.

בהמשך דברי ההסבר נאמר עוד: ״גל הפיגועים שתוקף את מדינת ישראל מעת לעת מלמד כי המשכורות שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים מהוות תמריץ למחבלים חדשים לצאת ולרצוח אזרחים יהודים חפים מפשע, בידיעה כי לאחר מכן הם ומשפחותיהם יתוגמלו כספית לשארית חייהם. הצעת החוק הזו מבקשת לעשות צדק ולהגביר את ההרתעה נגד הטרור. מוצע לבטל את סעיף 4 לחוק העיקרי במטרה לקזז באופן מלא את הכספים שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים. כמו כן, שם החוק ישונה״.

הסעיף הקיים כיום, ואשר אותו מבקשת ההצעה לבטל, אומר כי הוועדה רשאית לבטל את ההקפאה, אם הוכח כי הרשות לא העבירה כספים לטרור, וכי הכסף המוקפא נשמר עבור הרשות. 

הסעיף אומר כי 'א. מתוך הכספים שמעבירה ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית בהתאם להוראות חוקי היישום, יוקפא בכל חודש, סכום השווה לחלק השנים עשר מסך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור בשנה הקודמת, בהתאם לדוח לגבי אותה שנה כפי שאושר בידי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי לפי סעיף 3א'.
ב. הביא השר לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי דוח כאמור בסעיף 3, ולפיו לא שילמה הרשות הפלסטינית כספים בזיקה לטרור בשנה שאליה מתייחס הדוח,
רשאית ועדת השרים להחליט על העברת הכספים שהוקפאו לפי סעיף קטן א', לרשות הפלסטינית, כולם או חלקם; החלטת ועדת השרים לפי סעיף קטן זה תפורסם לציבור'.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ויוזם הצעת החוק, ח״כ רוברט אילטוב: ״לצערי החוק הקודם, למרות כל ההצהרות הלוחמניות, ריק לחלוטין מתוכן. הממשלה הכניסה סעיף ריכוך והקפאה, אשר התנגדתי אליו בכל תוקף. היום אין קיזוז, יש הקפאה ושמירת הכסף בקופת חיסכון עבור המחבלים. מדיניות רופסת זו מעודדת את הטרור במקום למגר אותו, קל וחומר כשמדיניות הממשלה הנוכחית היא לתגמל את הטרור, בדיוק כמו שנעשה כל חודש בעזה, עם ההעברות הקבועות, של 15 מיליון השקלים לחמאס, כמו שעון שוויצרי משובח״.