חוק קיזוז משכורות אושר בכנסת

בעקבות אישור החוק בקריאה שניה ושלישית ישראל תקפיא כספים כל עוד הרשות הפלסטינית לשלם שכר למחבלים. ח"כ זחאלקה: "אתם הכובשים. אתם הרוצחים, טרוריסטים וגנבים". ח"כ שטרן: "כל נער פלסטיני יבין שהטרור לא משתלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 22:05 יט בתמוז התשעח

חוק קיזוז משכורות אושר בכנסת
צילום: Hadas Parush/Flash90

הצעת החוק הממשלתית לקיזוז שכר מחבלים, שהתבססה על יוזמתם של חברי הכנסת אבי דיכטר ואלעזר שטרן, אושרה הערב (שני) באופן סופי בכנסת.

החוק יאפשר לישראל לקזז כספי משכורות המועברות למחבלים מהכספים שמעבירה המדינה לרשות הפלסטינית.

יוזם החוק ח"כ אבי דיכטר אמר במהלך הדיון: "במקום שהרשות הפלסטינית תשים כסף לבריאות ולחינוך, היא שמה 7% מהתקציב לטרור?", לדברי ח"כ שטרן: "החוק יחליש משמעותית את עידוד הטרור על ידי הרשות הפלסטינית..חובה עלינו לעצור את התמריץ הכלכלי שמעניקה הרשות הפלסטינית למחבלים עם דם על הידיים, תמריץ שמעודד נוספים לבצע טרור. כך כל נער פלסטיני יבין שלא משתלם לו לבחור בדרך הטרור".

ח"כ שטרן לא מבין מדוע הגדילו את תקציב המשרד לשירותי דת

ארכיוןצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מנגד התרעם ח"כ זחאלקה, מהמתנגדים לחוק, ואמר: "יוזמי החוק הם חסרי בושה, לא בני תרבות. אתם הכובשים. אתם הרוצחים, טרוריסטים וגנבים". ח"כ זועבי אמרה: "מה לא עשיתם עם העם הפלסטיני? איזה פשעי מלחמה לא עשיתם עם העם הפלסטיני? גם עם החוק המטופש הזה אתם תכשלו. אתם לא תצליחו. תמשיכו להיות מטופשים. אפילו את הפלסטינים בכנסת הזו לא מחשיבים כבני אדם".

בארגון נפגעי הטרור "אלמגור" בירכו על אישור החוק: "מדינת ישראל שמה סוף לאבסורד של תמיכה כספית במחבלים בכספי המדינה", אמר ד"ר אריה בכרך, ראש פורום הורים שכולים בארגון. "מעתה כל שקל שיעבור למחבלים על ידי הרש"פ יקוזז מהכספים שישראל מעבירה לרש"פ".

יו"ר "אלמגור", מאיר אינדור, אמר כי "ההצבעה מקיר אל קיר כמעט ברוב 86 מעודדת אותנו בכך שמשהו משתנה ביחס לרשות הפלסטינית. על מדינת ישראל לחשב  מסלול מחדש ביחסיה לרשות שבעינינו זה מכבר הפכה לרשות טרור. 

"גם אם לא קיבלנו את המתווה המקורי להעברת הכספים לנפגעי טרור, העובדה שכל שנה יוקפאו לרש"פ כמיליארד ומאתיים מליון שקלים - היא מכה לטרור . פחות קניית נשקים ופחות תמריצים למחבלים לפעולות טרור".

ב"אלמגור" ציינו את העבודה המשותפת של המשפחות השכולות ופצועים בחודשים האחרונים יחד עם ח"כים ממגוון סיעות בקואליציה ובאופוזיציה. "ההובלה של ח"כים דיכטר ושטרן, מהקואליציה והאופוזיציה, מעידה שבדברים מרכזיים אפשר לייצר שיתופי פעולה למען עמינו", אמרו המשפחות השכולות בן ישי-פוגל ושרקי שהשתתפו בדיוני ועדת חוץ וביטחון בנושא.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן