"הפרסום על פסילת העד - פייק ניוז מוחלט"

בהנהלת בתי הדין הרבניים אמרו כי הפרסום בעניין פסילת העד בחתונתו של עודד גז שגוי לחלוטין, וכי אורח חייו היה מנוגד לחלוטין לתורה ומצוות. "הסיפור האמיתי רחוק מאוד מלהיות רק עניין של אי שמירת נגיעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/18 10:35 ח בתמוז התשעח

"הפרסום על פסילת העד - פייק ניוז מוחלט"
עודד גז, צילום: יחצ

הנהלת בתי הדין הרבניים פרסמה הבוקר (ה') הבהרה חריגה לפיה הפרסום בעיתון "מצב הרוח" בנוגע לפסילת העד בחתונתו של סרבן הגט עודד גז הינו שגוי לחלוטין. "המידע שפורסם אמש בעלון 'מצב הרוח' הינו פייק ניוז מוחלט", נכתב. 

בהודעה שפרסמה הנהלת בתי הדין הרבניים הובאו "העובדות והמידע האמין מפסק הדין", כלשונם, לפיהם  בתקופת החתונה ניהל העד חיים שאינם עולים בקנה אחד עם שמירת תורה ומצוות, והסיבה לפסילתו לא הייתה עקב אי שמירת נגיעה בלבד.  

"'עד הקידושין' היה אדם דתי שגדל במשפחה שומרת תורה ומצוות ולמד בחינוך דתי, ותקופה קצרה אף למד בישיבה. בתקופה שבה היה עד כבר יצא מהדת וחי חיים המנוגדים באופן מוחלט וברור לתורה ומצוות", נכתב.

כדוגמה לכך צוין כי העד "חילל שבת בפרהסיה "למהדרין", כולל הדלקת אורות בשבת, בישול ונסיעה בשבתות, ובשלב מסוים אף עבד כמציל בשבתות. כמו כן הוא קיים יחסי אישות מלאים עם נשים, ובעדותו לבית הדין אמר כי 'הייתי מודע לאיסור נידה אבל זה לא הפריע לי'.

"לחתונה כעד אומנם הוא הגיע עם כיפה, לבקשת עודד גז, והרב אורי שרקי שסידר את הקידושין לא ידע זאת, אך חבריו בהחלט ידעו כי הוא רחוק מלהיות יהודי 'שומר תורה ומצוות' - גם בהגדרה ה'לייטית'", נכתב.

עוד צוין כי "אל בית הדין הגיעו בנוסף שניים מחבריו לדירה, שהעידו על חלול השבת המלא שלו ועל העובדה שהיה 'פרוץ בעריות', כהגדרת ההלכה. אחד מהעדים סיפר כי באחד הפעמים אף קיים יחסי מין עם אחת מ'חברותיו' כשהדלת חצי פתוחה והם נמצאים מחוץ לחדר בסוג של פרהסיה".

לדברי הנהלת בתי הדין הרבניים, "הסיפור האמיתי רחוק מאוד מלהיות רק עניין של 'אי-שמירת נגיעה'.
מפיצי השמועות אינם יודעים ולא יכולים לדעת מה היו העדויות ומה כתוב בפסק הדין, משום שפסק הדין, לעת עתה, חסוי ואינו גלוי גם לא לצדדים לתיק".