פרשת עודד גז: אחד העדים נפסל בשל היותו "פרוץ בעריות"

עיתון "מצב הרוח" פרסם כי מה שאפשר את המהלך לביטול קידושיו של סרבן הגט היה פסילת העד, שלא הקפיד על שמירת נגיעה מנשים. פוסק ספרדי מוכר סייע לדיינים בקבלת ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/18 21:56 ז בתמוז התשעח

פרשת עודד גז: אחד העדים נפסל בשל היותו "פרוץ בעריות"
עודד גז, צילום: יחצ

פרשת סרבן הגט עודד גז, שהוגדר על ידי בתי הדין הרבניים כתיק הקשה ביותר שהגיע לפתחם, הסתיים השבוע עם ההחלטה החריגה לבטל את נישואיו ולשחרר את האישה מעגינותה. פסק הדין נותר חסוי והסיבה לפסילת הקידושין לא התפרסמה, אך בעיתון "מצב הרוח" דווח כי מה שאפשר את המהלך היה פסילת אחד העדים שהוגדר "פרוץ בעריות".

על פי הפרסום בגיליון "מצב הרוח" שיתפרסם בסוף השבוע, הדיינים שעסקו בתיק ביררו מול הרב שחיתן את הזוג, הרב אורי שרקי, וחקרו לגבי זהותם של העדים - האחד רב קהילה, והשני חברו של גז, שהיה אז רווק בשנות השלושים לחייו. בשיתוף פעולה עם העד השני, חיפשו הדיינים עילות לפסול אותו, ועברו איתו על חטאים ועבירות שביצע בתקופה שבה נישאו בני הזוג.

בתחילה סיפר חברו של גז כי הוא אינו דתי אדוק ולאחר מכן הודה כי ביצע בעבר עסקה בשבת, אך לעבירה זו לא נמצאו עדויות או אסמכתאות. הדיינים קבעו בסופו של דבר כי בשל העובדה שהעד שמר על כשרות בחו"ל בצורה מוגבלת ולא הקפיד על שמירת נגיעה מנשים, הוא נחשב "פרוץ בעריות" ולכן מוגדר כרשע ואינו כשר לעדות בחופה. לפיכך, נקבע כי הקידושין שנתן גז לאשתו בטלים, והשניים נחשבים כאילו לא היו נשואים מעולם.

מאחר ופסילת העד נעשתה על בסיס עדותו שלו, התייעצו הדיינים עם פוסק ספרדי מוכר כדי לבדוק האם אין במקרה זה חשש ל"אין אדם משים עצמו רשע". הפוסק התיר להסתמך על העדות ולהחשיב אותה כאמינה, ובכך נסללה הדרך לביטול הקידושין.