הפלשתינים לטראמפ: "בלי ירושלים - אין על מה לדבר"

הממונה על המו"מ ברשות הפלשתינית, סאיב עריקאת, אמר בתגובה לדבריו של נשיא ארה"ב על ירושלים, כי כל עוד ירושלים נמצאת מחוץ לשולחן המשא ומתן - אין סיכוי לשלום בין ישראל והפלשתינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/18 15:57 יא באלול התשעח

הפלשתינים לטראמפ: "בלי ירושלים - אין על מה לדבר"
טראמפ ואבו מאזן. אין עסקה?, צילום: פלאש 90. STR

נשיא ארה"ב חולם על הסכם שלום בין ישראל והפלשתינים, אבל כנראה שכח לשאול את הכלה אם היא מעוניינת בשידוך. טראמפ אמר הלילה בנאום בוירג'יניה, כי בתמורה להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, ישראל תצטרך לוותר על 'משהו גדול' ו'הורדנו את ירושלים מהשולחן".

בתגובה לדברים אמר היום (ד') בכיר הרשות הפלשתינית והממונה על המשא ומתן ברשות, סאיב עריקאת, בראיון לכאן רשת ב', כי הניסיון לפצות את הפלשתינים לא יעבוד, וכי כל עוד ירושלים איננה חלק מהמשא ומתן – אין סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים. "כשמישהו אומר לי שירושלים היא מחוץ לשולחן, זה כמו שיגידו לי שמוציאים את ריאותיי מגופי ושאני אמשיך לחיות חיים טובים". אמר עריקאת, "זה לא מציאותי".

מוקדם יותר הוציא ארגון אש"ף הודעה רשמית שדוחה את הצהרת טראמפ בנושא ירושלים והמו"מ עם ישראל; "הצהרות אלה בדבר הסרת נושא ירושלים משולחן המשא ומתן הן המשך למדיניות המוטה של ארצות הברית כלפי ישראל", נאמר בהודעה. "מדובר באשליות של הממשל, המנסה לבסס את עסקת המאה בלי ירושלים, בירת המדינה הפלסטינית בכל הסדר עתידי".