"ישראל תשלם מחיר גבוה"

נשיא ארה"ב התייחס לתהליך בין ישראל והפלשתינים: "נתנו לישראל את ירושלים, עכשיו תורם של הפלשתינים לקבל משהו". השר אורי אריאל: "יש מקום לדאגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/18 08:33 יא באלול התשעח

"ישראל תשלם מחיר גבוה"
דונאלד טראמפ, צילום: shutterstock

טראמפ נהיה שמאלני? נשיא ארה"ב נאם הלילה (ד') בעצרת בוירג'יניה המערבית, וסקר בנאומו את ההחלטות החשובות שקיבל מאז נכנס לתפקיד. בין השאר התייחס לתהליך שהוא רוצה לקדם בין ישראל והפלשתינים ואמר: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר במשא ומתן עם הפלסטינים כי היא זכתה בדבר גדול מאוד – ההכרה האמריקנית בירושלים כבירתה והעברת השגרירות". 

"הרבה נשיאים אמרו 'אנחנו נעביר את השגרירות'. אז אני אמרתי שאני אעשה את זה ובאמת עשיתי. כל פעם שהיו שיחות שלום לא הצליחו להגיע להסכמה על כך שתהיה הכרה בירושלים. אז הורדנו את הנושא הזה מהשולחן. במשא ומתן ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה. עכשיו הם יקבלו משהו טוב כי זה התור שלהם", אמר טראמפ. 

אני מציע לירות בכל מי שמרים אפילו עפיפון | השר אורי אריאל

יש מקום לדאגה. השר אורי אריאלצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון, המבקר בימים אלו בישראל, אמר הבוקר כי בניגוד לדברים שנאמרו על ידי בכיר ישראלי לפני כמה חודשים, לארה"ב אין תוכניות להכיר בסיפוח הישראלי של רמת הגולן. "שמעתי את הרעיון שעלה, אבל אין דיון בו, אין החלטה בממשלת ארה"ב", אמר בולטון. "ברור שאנחנו מבינים את הטענה הישראלית שהיא סיפחה את רמת הגולן - אנחנו מבינים את עמדתם - אבל כרגע לא חל שינוי בעמדת ארה"ב".

שר החקלאות אורי אריאל אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי "הדברים נאמרו כבר בעבר על ידי גורמים שונים בארצות הברית וישראל. אם יושב אבו מאזן היום ברמאללה אז אני לא רואה סיכוי להגיע למשהו". עוד הוסיף: "אני לא רואה שהפלסטינים יכולים לחתום על התוכנית של טראמפ בצורה כלשהי. היו כבר תוכניות שלום על השולחן, עברנו כבר כמה דברים, במיוחד עם אובמה. זה לא בוקר של אימים, אך יש מקום לדאגה מסוימת ויש לציין שכל פעם שהיה הסכם הזה שילמנו מחיר דמים כבד".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר בתגובה לדברי טראמפ: "אנו מכבדים את נשיא ארצות הברית  ומודים לו מאד על החלטתו לראות בירושלים המאוחדת בירתו של העם היהודי ועל העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. החלטות אלו צודקות מכל היבט: דתי, היסטורי, מדיני וביטחוני. גם ארץ ישראל כולה, שייכת לעם ישראל ותישאר בשליטתנו לנצח, מאותן סיבות: ההבטחה האלוקית, השייכות ההיסטורית, המדיניות האסטרטגית בדבר שליטתנו ביהודה ושומרון, המציאות והנימוקים הביטחוניים להבטחת שלומנו בארץ ישראל ואף לטובת יציבות המזרח התיכון כולו. בשליטתנו בשטחי ארץ ישראל כולה, טוב יותר גם לערבים הגרים בהם מאשר תחת שלטון ערבי כל שהוא.
נמשיך לקלוט ולבנות את כל מרחבי ארצנו, בגליל ובנגב, ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ולחזק אחיזתנו בהם, לנצח נצחים".