הסירו שלטים של הרב כהנא ויפצו את ברוך מרזל

חברת פרסום שהחליטה להסיר שלטי אזכרה של הרב, תפצה את עוצמה יהודית בסכום של 38 אלף שקלים. עו"ד בן גביר: "תדע כל חברת פרסום שחופש הביטוי תקף גם לפעילי ימין ואם תפלה אותנו לרעה, היא תצטרך לשלם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/12/18 11:43 י בטבת התשעט

הסירו שלטים של הרב כהנא ויפצו את ברוך מרזל
יפוצה בגין הסרת השלטים. ברוך מרזל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כשנה לאחר שהסירה שלטים לציון אזכרתו של הרב כהנא, חברת הפרסום תפצה את ברוך מרזל ב-38,000 שקלים.

מרזל ואנשי עוצמה יהודית תלו בנובמבר 2017 שלטים בכניסה לבירה שבישרו על האזכרה השנתית להירצחו של הרב ברוך כהנא. כעבור זמן קצר הם הוסרו ולטענתם הדבר נעשה לאור לחצים פוליטיים משמאל.

השלט שהוסר. הזמנה לאזכרת הרב כהנא

השלט שהוסר. הזמנה לאזכרת הרב כהנאצילום: צילום מסך

אנשי עוצמה יהודית החליטו לתבוע את חברת הפרסום בגין הפרת חוזה והגישו תביעה לבית המשפט השלום בירושלים, בדרישה לפיצוי של מאות אלפי שקלים. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, נטען בין היתר כי חברת הפרסום "נכנעה לאיומי ארגוני שמאל קיצוני וללחץ פוליטי, ובאופן חד צדדי ואף מבלי להודיע על כך לתובע הסירה את השלט. רק לאחר שהשלט הוסר הואיל בטובו המנכ"ל לעדכן את התובע כי השלט הוסר".

עוד נכתב כי "נוסח השלט אושר לפני הצבתו ע"י כל הגורמים בעירית ירושלים, כולל מחלקת הייעוץ המשפטי, שכן אין בו כל בעיה חוקית ולמעשה השלט הוסר אך ורק ממניעים פוליטיים". לבסוף הגיעו הצדדים לפשרה והסכום עליו הוסכם עמד על 38,000 שקלים.

עו"ד בן גביר הגיב להחלטה ואמר כי "הכסף שהתקבל ישמש את תנועת עוצמה יהודית לקמפיין חוצות חדש לזכרו של הרב מאיר כהנא. תדע כל חברת פרסום שחופש הביטוי תקף גם לפעילי ימין ואם היא תפר חוזה או תפלה אותנו לרעה היא תצטרך לשלם וייגרם לה נזק בכיס".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן