לחץ של השמאל: שלטים של הרב כהנא ובנצי גופשטיין הוסרו מהכניסה לירושלים

לאור מחאת גורמים בשמאל החליטה חברת פרסום להסיר שלטים שנתלו על בתי מלון בכניסה לעיר והזמינו את הציבור לאזכרתו של הרב כהנא. עו"ד בן גביר: "לא ניכנע לטרור השמאלני וכתג מחיר נכפיל את תקציב הפרסום לאזכרה של מו"ר הרב כהנא הי"ד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/17 14:36 יב בחשון התשעח

לחץ של השמאל: שלטים של הרב כהנא ובנצי גופשטיין הוסרו מהכניסה לירושלים
השלט שהוסר. הזמנה לאזכרת הרב כהנא, צילום: צילום מסך

שלטי ענק של הרב מאיר כהנא הי"ד ובנצי גופשטיין, שנתלו בכניסה לירושלים, הוסרו היום (ד') על ידי חברת הפרסום, ככל הנראה בהוראת עיריית ירושלים. תולי השלטים טענו כי הדבר נעשה על רקע לחצים מצד גורמים בשמאל.

על השלטים נכתב מועד האזכרה השנתית של הרב כהנא שנרצח על ידי מתנקש בארה"ב לפני 27 שנה. מייד כשנתלו בתחילת השבוע זעמו בשמאל וח"כ קסניה סבטלובה אף שיגרה למפקד מחוז ירושלים מכתב בנושא

"הכניסה לירושלים מעולם לא הייתה מכוערת כל כך וכה לא מסבירת פנים", כתב ח"כ ממרץ עיסאוי פריג' בדף הפייסבוק שלו בתחילת השבןע". לדבריו, "בעיר שרבים מתושביה בני מיעוטים, המכבדת את שלוש הדתות, הגזענות מרימה את ראשה באופן זקוף ומביש. בית כנסת הוא מקום של קדושה, לא במה להפצת דברי שנאה וגזענות. אני מקווה שחבריי היהודים הדתיים ימצאו לנכון לגנות את השלט והאירוע. מעבר לכך, פניתי לחברת שילוט החוצות על מנת שתסיר את השלט המבזה ותחזיר מעט שפיות וכבוד לירושלים".

https://www.facebook.com/166156570202888/photos/a.166618350156710.1073741827.166156570202888/937311153087422/?type=3&theater

מי שיצאו נגד הסרת השלטים הם אנשי 'עוצמה יהודית' שטענו כי בתי המלון והזכיין שאחראי על שטחי הפרסום הפרו את החוזה שנחתם עמם. עו,ד איתמר מרזל אמר בתגובה: ''כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ, לא ניכנע לטרור השמאלני וכתג מחיר נכפיל את תקציב הפרסום לאזכרה של מו"ר הרב כהנא הי"ד".

בן גביר הודיע כי נגד הזכיין תוגש תביעה על סך חצי מיליון ש''ח בגין הנזק שנגרם והפרת החוזה. ''לא יתכן ששלט שאושר לפני הצבתו ע"י כל הגורמים בעיריית ירושלים ואין בו כל בעיה חוקית, יוסר רק בגלל לחץ טרוריסטי של מתנגדים פוליטיים. זה סוף חופש הביטוי בישראל".

בנצי גופשטיין התייחס גם הוא להסרת השלטים ואמר: ''שוב הוכח שהשמאל חזק בסתימת פיות. הדיבורים על חופש ביטוי תקפים רק לבוגדים שקוראים לפגוע בחיילי צה"ל ולאנשי שוברים שתיקה. לא יעזור להם, הציבור יודע שהרב כהנא צדק ושהצבועים סותמים פיות".