הניצחון של בנט: השינויים בחוקה עברו

אחרי ספירה טלפונית מחודשת של קולות חברי מרכז הבית היהודי, פרסמו היום דוברות המפלגה כי השינויים אושרו: "אין מדובר בהצבעה חדשה אלא בבדיקה יסודית של הצבעה שכבר התקיימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/18 15:50 יז בחשון התשעט

הניצחון של בנט: השינויים בחוקה עברו
השר בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

לפני שבועיים ערכה מפלגת הבית היהודי הצבעה על השינויים בחוקה, לפי בקשתו של יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, ההצבעה עברה באותו יום  ברוב של 245 נגד 146. חלק מהשינויים כוללים שריון נוסף בעשיריה הראשונה ליו"ר המפלגה. 

(צילום: כיפה)

לאחר ההצבעה עלתה טענה כי ההשינויים עברו שלא לפי חוקת המפלגה שכן לפי החוקה, נדרש רוב של 65% חברי מרכז נוכחים כדי להעביר את השינויים בחוקה.המספרים שנספרו בועידה מצביעים כי לשר בנט היה רוב של 62%  בלבד. לאור העובדה הזו החליטה מפלגת הבית היהודי לעשות אישור הצבעה חוזרת בצורה טלפונית. חברי מרכז קיבלו טלפון מחברה חיצונית שביקשה מהם לאשר את ההצבעה שלהם שוב. לא כל חברי הבית היהודי שיתפו פעולה, אך בצורה זו ביקשה המפלגה לאשר את המספרים של המצביעים. 

היום פרסמה מפלגת הבית היהודי, כי לאור המספרים נספרו מחדש, ההצבעה אושרה :"בשבוע שעבר נערכה ועידת מרכז הבית היהודי, בה הועלו להצבעת חברי המרכז מספר שינויים בחוקת המפלגה, כפי שגובשו בשבועות האחרונים. השינויים גובשו לאחר סדרת שיחות עם חברי הכנסת, פעילי המפלגה וחברי המרכז במטרה לחזק את כוחה של המפלגה ושל הציונות הדתית כולה בבחירות הבאות.
עפ"י חוקת המפלגה, נדרש רוב של 65% מחברי המרכז הנוכחים על מנת לאשר את שינויי החוקה. היות והתקבלו מספר תלונות מצד חברי מרכז, לפיהן הצבעתם לא נספרה או נספרה אך נרשמה באופן שגוי, הוחלט לוודא ולאשרר את התוצאות פעם נוספת.
לצורך כך, קיימה המפלגה השבוע בדיקה טלפונית פרטנית באמצעות חברה חיצונית ובלתי תלויה. ההחלטה לקיים בדיקה טלפונית נבדקה עם היועץ המשפטי למפלגה ויושמה לאחר קבלת חוות דעת המאשרת את תקינות המהלך.
יובהר, כי אין מדובר בהצבעה חדשה אלא בבדיקה יסודית של הצבעה שכבר התקיימה.
להלן תוצאות הבדיקה הסופיות: 
282 - תומכים
143 - * כלל המשיבים שלא הצביעו בעד ההחלטה (התנגדו/ נמנעו / לא ענו / סירבו להתייחס)
היות ו-282 חברי מרכז, המהווים מעל 65% מכלל החברים שנכחו בהצבעה במרכז, אישרו את הצבעתם בעד העברת השינויים - אושרו השינויים."