המשפחות דורשות: לבטל את הדיון ולהרוס את בית המחבל

משפחות הנרצחים בפיגוע בברקן דורשות להוציא צו הריסה חדש לבית המחבל, ולבטל את הדיון בבג"צ בעניין צו ההריסה הקודם. זאת על רקע הגשת כתבי האישום נגד בני משפחתו של המחבל.

חדשות כיפה יהונתן קליין 18/11/18 09:47 י בכסלו התשעט

המשפחות דורשות: לבטל את הדיון ולהרוס את בית המחבל
הפגנה נגד אי הריסת בית המחבל, בשבוע שעבר, צילום: בוחרים בחיים

בית המחבל סוף סוף ייהרס? משפחות חג'בי ולבנגרוד, שיקיריהם זיו חג'בי וקים לבנגרוד-יחזקאל נרצחו על ידי המחבל אשרף נעאלווה בפיגוע הרצחני בברקן, דורשות מהמדינה להוציא צו הריסה חדש לבית המחבל, ולבטל את הדיון בבג"צ בעניין צו ההריסה הקודם שהוצא לבית. זאת על רקע הגשת כתבי האישום נגד משפחתו של המחבל. בשבוע שעבר הפגינו בני המשפחות של הנרצחים באזור התעשייה בברקן במחאה כנגד הריסת בית המחבל.

כזכור, לפני כשבועיים הוציא מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, צו הריסה לביתו של המחבל בכפר שוויכה, אך בג"צ הוציא צו מניעה נגד ההריסה, והדיון בעניין צפוי להתקיים בקרוב. היום (א') דורשות המשפחות, כאמור, במכתב למפקד פיקוד המרכז, ליועץ המשפטי לממשלה ולראש הממשלה, לבטל את הצו הקודם ויחד עמו את הדיון בבג"צ, ולהוציא צו הריסה חדש לבית. 

"קיום הדיון במתכונתו, פירושו מניעת הרס בית המחבל ללא כל סיבה הגיונית", נאמר במכתב שנשלח על ידי עורך הדין מיכאל ליטווק מעמותת 'בצלמו'. מנכ"ל העמותה שי גליק אמר: "כעת ברור שבני משפחת המחבל היו שותפים לרצח. ולכן חובה להרוס את הבית במלואו. אי הריסת הבית במלואו שווה פרס לטרור".


להורדת הקובץ