בני משפחות הנרצחים הפגינו אזוקים בזירת הפיגוע בברקן

בני משפחות חג'בי ולבנגרונד, בליווי מאות תומכים, הפגינו בזירת הפיגוע נגד אי הריסת בית המחבל. אביה של קים בדרישה להקים אזור תעשיה על שם הנרצחים: "הם ישלמו על הדם באדמה". אחיו של זיו: "צריך להרוס את כל בית המחבל ולגרש את המשפחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/18 20:03 כח בחשון התשעט

בני משפחות הנרצחים הפגינו אזוקים בזירת הפיגוע בברקן
אמה של קים ודגן אזוקים לאות מחאה, צילום: רועי חדי

מאות בני אדם צעדו הערב (שלישי) לכיוון מקום הפיגוע באזור התעשייה ברקן, במחאה על כך שהמחבל שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, לפני כחודש, טרם נתפס וביתו עדיין לא נהרס, וכן קראו לממשלה להקים אזור תעשייה חדש לזכר הרצחים.

בהפגנה, שנערכה ביוזמת המועצה האזורית שומרון וועדת מתיישבי השומרון, התהלכו בני משפחת הנרצחים ותומכיהם כשהם אזוקים, כתזכורת על אזיקתה של קים הי"ד לפני שנרצחה. במקום אף עלו טענות על הסחבת בהריסת בית המחבל.

"אנחנו נאבק להקים כאן בשומרון אזור תעשייה לזכרם של קים וזיו", אמר אביה של קים, רפי לבנגרונד שהצהיר כי הרוצח ובני משפחתו, "ישלמו על הדם באדמה". ראש המועצה, יוסי דגן, הוסיף כי המחבלים "באו לרצוח יהודים כדי שנברח מכאן ואנחנו לא נברח מכאן. אני קורא מכאן לראש הממשלה להקים אזור תעשייה חדש לזכר קים וזיו".

שחר, אחותה של קים, אמרה כי היא "לא מאמינה שאני במקום שהיא נרצחה. אני מרגישה שאני בתוך חלום. אני באמת מקווה שנהיה המשפחה האחרונה". אחיו של זיו, טל חג'בי, תקף את הודעת צה"ל ואמר כי "אין להרוס חלק מבית מחבל. את כל הבית צריך להרוס ולגרש את המשפחה. שיבינו שכאן זה ארץ ישראל. דם יהודי הוא לא הפקר. תהרסו את כל הבית כדי שלא תהיו יפי נפש מול כל העולם".

דורשים הריסה מלאה של בית המחבל. מפגינים בברקן

דורשים הריסה מלאה של בית המחבל. מפגינים בברקןצילום: בוחרים בחיים

הבוקר, דווח כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, דחה את השגת בני משפחתו של המחבל אשרף נעאלווה, והורה על הוצאת צו הריסה לביתם. עם זאת, התייחסות הצו רק לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר המחבל,עוררה את זעם המשפחות.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, צחי דיקשטיין, ציין כי "עצוב שביום השלושים, חודש אחרי הרצח הנורא של קים וזיו, יוצאת הודעה מדובר צה"ל על צו הריסה חלקי ומגומגם רק של קומת הקרקע והמרתף בו המחבל התגורר,  זאת במקום לשטח את הבית ולהורסו עד היסוד שעות ספורות אחרי הפיגוע האכזרי. באנו לכאן הערב למקום הרצח בקריאה ברורה וחד משמעית: במלחמה נגד טרור אכזרי לא ניתן לנהוג בכפפות של משי. חודש אחרי והמחבל עודנו חי ונושם וביתו עומד על תילו, ועולם כמנהגו נוהג. יש להסיר את הכפפות ולהשיב מלחמה שערה כנגד רוצחי ילדינו טובי בנינו".

המפגינים בברקן

המפגינים בברקןצילום: דניאל טוויטו

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן