המרכז טרם התכנס - אך בבית היהודי נערכים להקמת וועדה מסדרת

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך במכתב לחברי המרכז: "ההיגיון הבריא אומר שאף מועמד/ת רציני לא יסכים להירתם למשימה המורכבת והקדושה, תוך סיכון עבודתו הנוכחית, אם זה יהיה כרוך באישור/בחירה מול גוף שאינו מכיר". המרכז יתבקש לאשר את הקמת הוועדה המסדרת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/01/19 12:19 ט בשבט התשעט

המרכז טרם התכנס - אך בבית היהודי נערכים להקמת וועדה מסדרת
מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך , צילום: דוברות הבית היהודי

מחטף או כורח המציאות? מנכ״ל הבית היהודי, ניר אורבך, פונה הבוקר (ג') לחברי מרכז המפלגה, לקראת כינוס המרכז המתוכנן למחר (אלא אם יידחה עקב מזג האוויר) וקורא להם לאשר את בחירת יו"ר המפלגה על ידי וועדה מסדרת. כזכור, בבית היהודי טוענים כי בעקבות פרישת בנט ושקד אין אפשרות לקיים פריימריז בקרב מתפקדי המפלגה, ומסבירים כי אין ברירה אלא להקים וועדה מסדרת שתבחר את היו"ר, וחברי המרכז יבחרו את הרשימה לכנסת.

מנגד, יש לציין כי בשבוע שעבר אמר ח"כ מוטי יוגב ל'כיפה', כי הוא מתנגד לוועדה המסדרת וסבור שאפשר לקיים פריימריז. לדברי יוגב, "אי אפשר לקחת את הכוח מהציבור - זה יכול לחסל את המפלגה". הוא הוסיף כי גם אם לא יתקיים פריימריז, המינימום הוא לקיים את הבחירות במרכז המפלגה ולא על ידי וועדה מסדרת.

המנכ"ל אורבך כותב במכתבו: "חברי וחברות הבית היהודי, אנו נמצאים כעת בישורת האחרונה לקראת סיום הפרק הראשון בהכנת המפלגה ובגיבוש הרשימה לבחירות לכנסת ה-21. עברנו שבועיים סוערים ובמספר פעולות משמעותיות הוכחנו שאנחנו מפלגה חיה ותוססת. שמענו דעות רבות והתווכחנו. הדברים לעיתים גלשו, אך אני בטוח שכולנו דואגים לעתיד הבית היהודי ולעתיד הציונות הדתית ועושים זאת מנהמת הלב.

המרכז יבחר. מוטי יוגב

מתנגד לוועדה המסדרת. מוטי יוגבצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בימים האחרונים קיימנו התייעצויות רבות עם אנשים ונשים רבים וכמובן עם חברי הכנסת המצוינים שלנו, גם באופן ישיר וגם באמצעות חברים וחברות יקרים. לאחר סינון רעשי הרקע ותוך כניסה ללב הענין והתייחסות מכובדת להסתייגויות החשובות שהועלו ושיוצגו בישיבת המרכז הבאה, אנחנו יכולים לומר בסיפוק שישנה התקדמות גדולה והסכמה על סעיפים רבים ובעיקר על הצורך בועדת מינוי / איתור יו"ר הרשימה לכנסת. כמו כן ישנה הסכמה לגבי אופי ניהול ההצבעות במרכז, שתהיינה חשאיות ועם נוכחות משקיפים בשעת הספירה, באופן שירגיע חששות של חברים וחברות מסורים ויקרים.

נקודת המחלוקת העיקרית היא לגבי הוספת חברים וחברות להרכב הועדה וכן האם הועדה צריכה להעמיד לבחירה/אישור את המועמד/ת בו בחרה, לאישור מרכז המפלגה.

אנו סבורים כי בעת הזו יש לאפשר לוועדה הציבורית להחליט באופן מלא על המועמד/ת שיעמוד בראש הרשימה. ההיגיון הבריא אומר שאף מועמד/ת רציני/ת שנמצא/ת בתפקיד מפתח בחברה הישראלית לא יסכים להירתם למשימה המורכבת והקדושה, תוך סיכון עבודתו הנוכחית, אם זה יהיה כרוך באישור/בחירה מול גוף שאינו מכיר, אפילו גוף עם אנשים ונשים נפלאים כמו מרכז הבית היהודי.

כעת הועדה המייעצת עמלה, בעזרת חברים נוספים ובהתייעצות היועמ"ש של המפלגה ומשפטנים נוספים, על גיבושו הסופי של טופס ההצבעה. בשל ההסתייגויות הטובות והשונות שהוגשו על ההצעה ומתוך מתן הכבוד הראוי לכל הסתייגות והסתייגות, אנו נוקטים במידת הזהירות המקסימלית כדי להצליח לדייק הכל בטופס ההצבעה מחד ומאידך לפשט אותו ככל שניתן.

אנו קשובים גם לקולות הרבים המבקשים מאיתנו לדחות בימים ספורים את ישיבת המרכז בשל מזג האוויר הצפוי מחר באזורים נרחבים בארץ. אנו עושים כעת הערכת מצב ונודיע על כך אי"ה בהקדם האפשרי במהלך היום.

לאור ההתקדמות הרבה, אני סבור שניתן כעת להנמיך מעט את הלהבות ולהגיע אי"ה לישיבת המרכז ממוקדים וענייניים על מנת להצביע ולבחור בהצעה הטובה ביותר, שתאפשר לבית היהודי לבנות רשימה מצוינת ומגוונת, להתחבר לאיחוד הלאומי ולהשיג מספר מנדטים גבוה שיאפשר לנו להיות משמעותיים בכנסת ובממשלה הבאה". מסיים אורבך את מכתבו