המדינה איחרה להציג את עמדתה ודיון על פינוי מאחז פלסטיני נדחה שוב

חאן אל אחמר הוא מאחז פלסטיני שבעתירה לבית המשפט נטען כי הוא אינו חוקי. בעקבות דחיית הדיון מתח בג"ץ ביקורת על המדינה וטען כי היא הייתה אמורה "לעמוד בלוח הזמנים הגמיש ביותר שהוענק לה". פורום עוטף ירושלים: "התנהלות הרופסת של הפרקליטות והמינהל האזרחי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/17 10:11 ה בתשרי התשעח

המדינה איחרה להציג את עמדתה ודיון על פינוי מאחז פלסטיני נדחה שוב
צילום אווירי של המאחז הפלסטיני, צילום: פורום עוטף ירושלים

דיון בעתירה לפינוי מאחז פלסטיני סמוך לכפר אדומים, שהיה אמור להיערך אתמול (ראשון) נדחה במפתיע לאחר שהמדינה לא הגישה את עמדתה בזמן.

בפורום עוטף ירושלים ובתנועת רגבים ציפו לדיון בנושא העתירה שהגישו לפינוי המאחז הפלסטיני הבלתי חוקי חאן אל אחמר ובית הספר האיטלקי השוכן בצמוד לכפר אדומים. השופט ניל הנדל דחה את הדיון למועד אחר, אך נזף במדינה וכתב כי "בתכנון טוב יותר יכלה המדינה לעמוד בלוח הזמנים הגמיש ביותר שהוענק לה".

יש לציין כי הדיון שהיה אמור להתקיים אתמול נדחה כבר לפני כחצי שנה. בפורום טענו כי המאחז הפלסטיני נחשב כמאחז הדגל של הרשות הפלסטינית באזור והדגישו כי רק לפני מספר שבועות כי הצהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן שהוא צפוי להתפנות.

השופט הנדל

השופט הנדלצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

רכז השטח בפורום עוטף ירושלים, יניב אהרוני, אמר כי "רק לפני חודש דרשנו משר הביטחון וראש הממשלה בסמוך לחאן אל אחמר להפריח את המאחזים הבלתי חוקיים לאתרי הקבע שהמדינה הכינה להם. לצערי מסתבר שהדבר היחיד שפורח אלו הבטחות ריקות מתוכן על פינוי המאחז. ההתנהלות הרופסת של הפרקליטות והמינהל האזרחי בדיונים בבג"צ כאשר מדובר במאחז פלסטיני גובלת ברשלנות פושעת. ניגוד מוחלט למרץ שמאפיין אותם כאשר מדובר במאחז יהודי".

מנהל אגף המדיניות בתנועת רגבים, מאיר דויטש, טען כי "מאז העתירה שהגשנו בשנת 2009 בה הסוגיה הוצפה לראשונה בפני בית המשפט העליון, המנהל האזרחי דחה שוב ושוב את פינוי המקבץ הבלתי חוקי. הדחיינות העבירה מסר סלחני לרשות הפלשתינית שהגיבה מצידה בהקמת אלפי מבנים בלתי חוקיים בין ירושלים לים המלח, במימון נדיב של מדינות זרות שרמסו את החוק ברגל גסה. אנו מצפים מבית המשפט לשים סוף לסחבת ולקבוע לוח זמנים לפינוי, ובכך גם לומר אמירה עקרונית כנגד המעורבות הזרה בבניה הבלתי חוקית באזור יהודה ושומרון".