הרבנית הסרוגה קוראת לציבור הדתי לתמוך במשפחות החטופים: "לא עניין פוליטי"

משפחות החטופים החליטו להקדים את אירוע קבלת השבת ביום שישי לטובת הציבור הדתי, והרבנית יפה גיסר מבקשת מהציבור להגיע: "המשפחות מרגישות חוסר גדול" | ומה היא חושבת על מי שנמנע מלבוא בגלל הביקורת על הקמפיין?

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 29/02/24 16:56 כ באדר א'

הרבנית הסרוגה קוראת לציבור הדתי לתמוך במשפחות החטופים: "לא עניין פוליטי"
כיכר החטופים, צילום: Miriam Alster,FLASH 90

הרבנית יפה גיסר, תושבת היישוב עפרה, יצאה היום (ד') בקריאה לציבור הדתי לאומי להצטרף למשפחות החטופים ביום שישי הקרוב, בקבלת שבת שהוקדמה במיוחד עבור שומרי השבת: "משפחות החטופים מצויות בתחושה הכואבת שהציונות הדתית מתנכרת להן", כתבה בפוסט.

בשיחה עם חדשות כיפה, סיפרה הרבנית מה הוביל אותה לכך: "אני בקשר עם שתי נשים נהדרות שמטפלות במשפחות החטופים בעוטף, והן מהמארגנות של התכנסות קבלת שבת של נחל עוז. הן מרגישות כל הזמן חוסר גדול בהשתתפות של אנשי הציונות הדתית באירועים האלה".

"כדי לקרב ולאפשר לאנשים שלנו להגיע, הם הבינו שהשעות של קבלת השבת ביום שישי בלתי אפשריות, והחליטו לקיים אותן החל משישי הקרוב באחת עשרה וחצי בבוקר על מנת שדתיים יוכלו להגיע".

הרבנית יפה גיסר

הרבנית יפה גיסר צילום: ברוך גרינברג סטודיו לצילום עפרה

"אין ספק שחלק מהאופי שהקמפיין מתנהל בו הרחיק חלק מהאנשים"

למה את חושבת שהציבור הדתי פחות נוכח באירועים הללו?

"זה תלוי באיזה שלב, אני חושבת שזה השתנה לאורך התקופה, בהתחלה אולי היו פחות ועם הזמן הגיעו יותר", הרבנית שופטת את הציבור לכף זכות: "צריכים לזכור שהציבור הפוטנציאלי להגיע היה הכי מגויס, מגויס פיזית, המון נשים נשארו בבית עם הילדים, עם עבודה ומטלות. היינו לצערנו עסוקים מאוד בהלוויות, בהרבה צער ובפצועים שכולנו מכירים. אני חושבת שזו גם הייתה סיבה שבהתחלה לא נהרו לשם".

ומה לגבי הטענות נגד מובילי הקמפיין?

"זה לא סוד שחלק מהציבור שלנו נמצא בקונפליקט מול ההתנהלות של חלק מהקמפיין להשבת החטופים. אין ספק שחלק מהאופי שהקמפיין מתנהל בו הרחיק חלק מהאנשים. אבל אני לא רוצה להיות שם. מעדיפה להיות תמימה ולהיות במקום שאוהב ורואה את האחדות ואת התיקון לשישי לאוקטובר".

"ערב שמחת תורה היינו על סף מלחמת אחים, אני חושבת שאנחנו צריכים להיות היום במקום של מקסימום הכלה, מקסימום אמון ומקסימום אהבת חינם". לדבריה, היא ממש לא מתעניינת בקמפיין: "המפגש הזה הוא לא עניין פוליטי. אני בקמפיין של אהבת ישראל, חמלה וקרבה, ולכן כתבתי את הפוסט".

"למה צריך לעשות חשבונות באהבת ישראל?"

כשאני שואלת אותה בכל זאת, מה יש לה לומר למי שיסרב להשתתף באירוע שמציג מסרים שהוא מתנגד אליהם, היא מתקשה להסתיר את הכעס: "אין בקבלת שבת שום מסר שלא מסכימים איתו. אל תבוא להפגנה, או לאירוע עם נואמים שאתה מתנגד אליהם. למה צריך לעשות חשבונות באהבת ישראל? כשמדברים על אחדות ואהבת ישראל זה רק בבית הכנסת ובפרשת השבוע?".

אילו תגובות קיבלת על הדברים הללו?

"קיבלתי הרבה תגובות טובות", אומרת הרבנית, שפרסמה את הקריאה בפוסט ששיתפה בפייסבוק ובשלל קבוצות וואטסאפ. יחד עם זאת מבהירה שזה לא מה שחיפשה, ושהיא בטוחה שיש גם מי שלא מסכים עם דעתה. מה שחשוב לה, זה להגיע לכמה שיותר אנשים מהציבור הסרוג שיצטרפו וישתתפו עם משפחות החטופים: "היו הרבה מאוד אנשים שאמרו שבעקבות הפוסט יבואו, וזה מרגש מאוד. אנחנו חייבים לייצר כמה שיותר אחדות, מרכז רחב שמוכן להקשיב ולנהל דיאלוג. לאפשר הבנות ותובנות חדשות שיאפשרו לנו לחיות בארץ הטובה הזו גם אחרי המלחמה".