אחרי הסימן לביאת המשיח שהציג הרב שמואל אליהו: הרב שרלו - "הבלים"

הרב יובל שרלו נשאל על תופעת הקשת הלבנה וענה: "הסימנים האלה הם הבלים, ופעם אחר פעם אכן מתגלה שהם הבלים. אנו מאמינים באמונה שלמה בביאת המשיח, מתרחקים מ"סימנים" שאינם אומרים דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 10:27 ג באדר א'

אחרי הסימן לביאת המשיח שהציג הרב שמואל אליהו: הרב שרלו - "הבלים"
תיעוד נדיר: הקשת הלבנה,, צילום: נדב ישראלי

בסוף השבוע האחרון התייחס רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו לקשת הערפל שנראתה ביום חמישי בגליל והסביר כי מדובר בסימן לביאת משיח. "זו תופעה מיוחדת ונדירה וכתוב בזוהר כי צריך להבדיל בין קשת בצבעים כהים לקשת בצבעים בהירים" עוד כתב הרב כי "הקשת בצבעים כהים מזכירה כי אלוקים לא מביא מבול לעולם בגלל הברית בימי נח וזו קשת שצריכה לעורר אותנו לתשובה, שאילולי הברית של ה' בימי נח היינו חייבים בדין חס וחלילה. אבל קשת בצבעים בהירים היא הקשת שבאה לפני ביאת המשיח"

בהמשך לפרסום הדברים נשאל הרב יובל שרלו שאלה על הקשת הלבנה: "שמעתי שאומרים שהמשיח ממש תיכף יבוא כי היתה קשת לבנה בשמיים. האם כבוד הרב יודע משהו על כך ?"

"כל כך הרבה סימנים שמעתי בימי חיי הקצרים"

בתשובה ענה הרב שרלו: "גדולי קדמוננו אמרו ש"תפח רוחם של מחשבי קיצים", כלומר - ביקורת גדולה הייתה בדבריהם על אלה שמחשבים מתי המשיח יבוא. סימנים לביאת המשיח אפשר למצוא בכל דבר. יש משנה שמתארת מה יקרה "בעקבתא דמשיחא", וכל דבר שקורה אפשר לתלות במשנה הזו.
כל כך הרבה סימנים שמעתי בימי חיי הקצרים, וכמובן כולם מתגלים כעורבא פרח. הסימנים האלה הם הבלים, ופעם אחר פעם אכן מתגלה שהם הבלים. אנו מאמינים באמונה שלמה בביאת המשיח, מתרחקים מ"סימנים" שאינם אומרים דבר, מתקנים כל הזמן את עצמנו, ומתקדמים לקראת בואו, ולא נתלים בסימנים מפוקפקים."

קשת לבנה נוצרת בערפל ולא בגשם

קשת לבנה היא תופעה חמקמקה, מיוחדת ונדירה. מדובר בתופעה דומה מאוד לקשת הצבעונית שאנחנו מכירים, אך היא נוצרת בערפל ולא בגשם. בשל הגודל הקטן מאוד של טיפות המים בערפל, פחות מ- 0.05 מילימטרים, הצבעים בקשת כזאת מאוד חלשים, וניתן לראות בה בעיקר את הצבע הלבן, עם מעט אדום מבחוץ ומעט כחול מבפנים.

בקשת רגילה, טיפות המים "שוברות" את האור לצבעיו, וכל צבע מוחזר אלינו בזווית קצת שונה. לעומת זאת, בקשת ערפל, טיפות המים מספיק קטנות וקרובות זו לזו כך שהצבעים "מתערבבים" בשנית וחוזרים להאיר אלינו באור לבן. אותו דבר בדיוק קורה ה, ולכן גם הם לבנים.