הרב שמואל אליהו על התופעה הנדירה: "זה סימן לביאת המשיח"

רבה הראשי של צפת התייחס לקשת הלבנה שנראתה בסוף השבוע בגליל והגדיר אותה כסימן להגעת המשיח: "מזכירה את ברית האבות להחזיר את עם ישראל לארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/24 20:31 א באדר א'

הרב שמואל אליהו על התופעה הנדירה: "זה סימן לביאת המשיח"
הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו התייחס הערב (שבת) לקשת הערפל שנראתה ביום חמישי בגליל והסביר כי מדובר בסימן לביאת משיח. "זו תופעה מיוחדת ונדירה וכתוב בזוהר כי צריך להבדיל בין קשת בצבעים כהים לקשת בצבעים בהירים" כתב הרב.

תיעוד נדיר: הקשת הלבנה,

תיעוד נדיר: הקשת הלבנה שנראתה, צילום: נדב ישראלי

"קשת בצבעים בהירים היא הקשת שבאה לפני ביאת המשיח"

בהמשך דבריו, הסביר הרב: "הקשת בצבעים כהים מזכירה כי אלוקים לא מביא מבול לעולם בגלל הברית בימי נח וזו קשת שצריכה לעורר אותנו לתשובה, שאילולי הברית של ה' בימי נח היינו חייבים בדין חס וחלילה. אבל קשת בצבעים בהירים היא הקשת שבאה לפני ביאת המשיח, כי היא מזכירה את ברית האבות להחזיר את עם ישראל לארץ ישראל. ולעטר את עם ישראל בכל העיטורים של הכלה".

לסיום, הרב ציין את דברי הזוהר על הקשת הלבנה: "אָמַר לֵיהּ הַהוּא יוּדָאי כָּךְ אָמַר לִי אַבָּא כַּד הֲוָה מִסְתַּלַּק מֵעָלְמָא לָא תְצַפֵּי לְרַגְלֵי דִמְשִׁיחָא עַד דְּיִתְחֲזֵי הַאי קֶשֶׁת בְּעָלְמָא מִתְקַשְׁטָא בְּגַוְונִי נְהִירִין וְיִתְנְהִיר לְעָלְמָא. וּכְדֵין צְפֵי לֵיהּ לְמָשִׁיחַ". (זוהר חלק א דף עב/ב). תרגום: אמר לי יהודי אחד ברגעים לפני שהוא נפטר, אל תצפה לרגליו של משיח עד שתראה את הקשת הזאת בעולם. מתקשטת בגוונים בהירים ויואר העולם. אז תצפה למשיח.

קשת בענן

קשת רגילה, צילום: Yossi Aloni,Flash90

קשת לבנה נוצרת בערפל ולא בגשם

קשת לבנה היא תופעה חמקמקה, מיוחדת ונדירה. מדובר בתופעה דומה מאוד לקשת הצבעונית שאנחנו מכירים, אך היא נוצרת בערפל ולא בגשם. בשל הגודל הקטן מאוד של טיפות המים בערפל, פחות מ- 0.05 מילימטרים, הצבעים בקשת כזאת מאוד חלשים, וניתן לראות בה בעיקר את הצבע הלבן, עם מעט אדום מבחוץ ומעט כחול מבפנים.

בקשת רגילה, טיפות המים "שוברות" את האור לצבעיו, וכל צבע מוחזר אלינו בזווית קצת שונה. לעומת זאת, בקשת ערפל, טיפות המים מספיק קטנות וקרובות זו לזו כך שהצבעים "מתערבבים" בשנית וחוזרים להאיר אלינו באור לבן. אותו דבר בדיוק קורה ה, ולכן גם הם לבנים.