בעיריית ירושלים אישרו: רחובות על שמות הרבנים הסרוגים

ועדת השמות של ירושלים אישרה את שמותיהם של שלוש דמויות מהציבור הדתי לאומי, שיונצחו ברחובותיה של הבירה: הרב שג"ר, הרב שטיינזלץ ופרופסור פוירשטיין

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 16:27 י באלול התשפג

בעיריית ירושלים אישרו: רחובות על שמות הרבנים הסרוגים
עיריית ירושלים, שפייזר פורש מהתעוררות, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בוועדת השמות של עיריית ירושלים, האחראית על בחירת שמות לרחובותיה של הבירה, הוחלט היום (א') להנציח את שמותיהם של שלושה אישים עם זיקה לציבור הדתי לאומי ברחובותיה של עיר הקודש: הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, הרב שג"ר (שמעון גרשון רוזנברג) ופרופסור ראובן פוירשטיין, שלושת האישים נבחרו מבין 7 דמויות מהציבור הדתי הלאומי. בראש הוועדה העירונית עומד מומחה ושישה אישים מוכרים בתחומים שונים: אישי ציבור, אקדמיה, רוח, מורשת ישראל, עסקים, רווחה וחסד.

לפני מספר חודשים, ביוזמת סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג, הוחלט כי רחוב חדש בבירה ינציח את הרב אלישע וישליצקי ז"ל, שנפטר לפני שלוש שנים. ברחוב יכתב: "הרב אלישע וישלצקי רב ומנהיג ממייסדי הגרעינים התורניים בערים הטבעיות (תשי"ד-תשע"ד)". רחוב זה מצטרף לרחובות שנקראו על שמו בשדרות וקריית מלאכי.

בקשה לקרוא רחוב על שמו של הרב

בקשה לקרוא רחוב על שמו של הרב, צילום: ללא

"שלום, אני אלישע, איש פשוט מירושלים"

בהסבר שעיריית ירושלים פרסמה על החלטתה להנציח את הרב וישלצקי, נכתב על הקשר שלו לירושלים: "הרב אלישע וישליצקי היה מציג עצמו בכל כנס, שיעור תורה, מעמד רב משתתפים או בניחום אבלים 'שלום, אני אלישע, איש פשוט מירושלים'. אהב את ירושלים בכל מאודו. בה חי את רוב שנותיו, גידל את שמונת ילדיו. בה גדל בתורה, בישיבת מרכז הרב".