הרב בני לאו במתקפה חריפה: "מפיצי רע"

רב קהילת הרמב"ן בירושלים לשעבר, תקף את "צדק לעמירם" ועצומת הרבנים הקוראת להקלת תנאי המאסר של עמירם בן אוליאל: "אפשר רק להתבונן בפחד על פניה של הציונות הדתית בעוד שלוש שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 11:16 ג באלול התשפג

הרב בני לאו במתקפה חריפה: "מפיצי רע"
תוקף את מכתב הרבנים, צילום: אביטל ליסקר

בשבוע האחרון התנוססה על שלל עיתוני ועלוני המגזר, מודעת ענק של מטה "צדק לעמירם", חתומה על ידי רבנים ואנשי אקדמיה מוכרים מהציונות הדתית, בקריאה להעברתו של עמירם בן אוליאל אשר הורשע ברצח משפחת דוואבשה, ומאז כליאתו מוחזק בתנאי בידוד באגף השמור של בית הכלא אשלים לאגף התורני בכלא.

דרישת הרבנים ואישי הציבור

דרישת הרבנים ואישי הציבור, צילום: ללא

הרב בני לאו, מי שהיה רב קהילת הרמב"ן בירושלים במשך שנים ארוכות, תקף אתמול (ש') את עצומת הרבנים בחשבון הפייסבוק שלו וטען כי מבירור שערך עם כמה מהחותמים עולה כי הם לא עומדים מאחורי העצומה. כך לדוגמא טוען הרב, כי בשיחה עם ראש ישיבת הר עציון הרב מדן, הסתבר כי שמו נכנס בטעות לרשימה חרף דרישתו להסיר את שמו מן המודעה. ממצאים דומים עלו גם בשיחות נוספות שנערכו עם חותמים.

עמירם בן אוליאל בבית המשפט |

עמירם בן אוליאל בבית המשפט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על מטה "צדק לעמירם": מפיצי רע, האמת אינה נר לרגלם

"אני משער שיש עוד שמות ברשימה שנבוכים מפרסום שמם על מודעה שלא ראו" טען הרב והאשים: "כך דרכם של מפיצי רע. האמת אינה נר לרגלם והם מוכנים להשתמש בשמות אנשים ככלי משחק". ביחס לעמירם בן אוליאל, כתב הרב כי: "מדובר על רוצח שהכתים לא רק את ידיו אלא את כל מפעל ההתיישבות היהודית ואת מדינת ישראל כולה. על אירוע כזה זועק הנביא יחזקאל: "דם תשפכו והארץ תירשו"?!

"התהום קרובה כל כך ושם, בתחתית, מחכה יגאל עמיר"

בהמשך הפוסט הרב שיתף את הקוראים בכאביו על מצבה של הציונות הדתית: "לפי מהלך העשור האחרון אפשר רק להתבונן בפחד על פניה של הציונות הדתית בעוד שלוש שנים. אולי עוד יזכרו לציין את ג' אלול ואולי עוד יתלו במשרדים את תמונתו של הרב קוק, איש האורות, אבל התמונה הגדולה תאפיל עליה: תמונות הרב כהנא, ברוך גולדשטיין והמקדש בהר הבית נטול מסגדים. התהום קרובה כל כך ושם, בתחתית, מחכה יגאל עמיר וחיוכו".

הרב, קרא לרבנים החתומים על העצומה לסגת מתמיכתם בדרישות מטה צדק לעמירם: "אני כותב את הדברים בלב רועד. האם יצליחו חלק מחותמי המודעה הזו למצוא כוח ציבורי ולחזור בהם בפומבי או שאימת הקנאים עליהם? האם יהיה אפשר להחזיר את קיר ההפרדה בין הלאומנות הגזענית לבין תנועת הציונות המחוברת לכל חלקי החברה הממלכתית, דתית וחילונית כאחד?".