הרב דרוקמן חתם: "מחובתנו לסייע ככל הניתן למען משפט צדק לעמירם"

עשרות רבנים, מבכירי רבני הציונות הדתית, יצאו הערב בתמיכה בעמירם בן אוליאל, אשר בית המשפט הטיל עליו היום שלושה מאסרי עולם. בין החותמים: הרב ליאור, הרב דרוקמן, הרב טאו, הרב לבנון, הרב אליהו, ועשרות רבנים נוספים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/09/20 21:12 כה באלול התשפ

הרב דרוקמן חתם: "מחובתנו לסייע ככל הניתן למען משפט צדק לעמירם"
הרב חיים דרוקמן. , צילום: דברי שיר

עשרות רבנים, ביניהם בכירים מרבני הציונות הדתית, יצאו הערב (ב') בתמיכה בעמירם בן אוליאל. הרבנים קראו לסייע לקמפיין התמיכה בבן אוליאל וקבעו כי הרשעתו על בסיס הודאה שהוצאה בעינויים היא מעשה פסול וכי היה די בכך בכדי לשחררו.

נזכיר כי בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם, ובנוסף נגזרו עליו עשרים שנות מאסר בגין פציעת הילד היחיד שניצל באירוע, אחמד, והצתת בית נוסף. בן אוליאל יפצה את אחמד ואת בעל הבית הנוסף בסכום של 258 אלף שקלים כל אחד.

פרשת דומא | שלושה מאסרי עולם נגזרו על עמירם בן אוליאל

בין הרבנים שחתמו ניתן למצוא את הרב דב ליאור, הרב חיים דרוקמן, הרב מאיר מזוז, הרב צבי טאו, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, הרב שמחה שטטנר ועשרות רבנים נוספים מכל גווני הציונות הדתית.

"ושפטתם צדק. בשנים האחרונות אנו עוקבים בדאגה אחר משפטו של עמירם בן אוליאל בתיק ההצתה בכפר דומא." פתחו הרבנים את הקריאה, "אין עוררין על כך, וכך גם קבע בית המשפט, שההודאה של עמירם, שהינה הראיה היחידה נגדו, הוצאה ממנו בעקבות הפעלת עינויים. האשמת אדם על בסיס הודאה כזו היא מעשה פסול, הן על פי הדין העברי, הן על פי החוק במדינת ישראל ולמעשה בכל מדינות העולם. די היה בכך כדי לשחררו לחופשי." קבעו הרבנים.

בהמשך כתבו הרבנים כי ישנו חשש של כליאת אדם חף מפשע, "החשש כי לנגד עינינו עלול להתרחש עוול של כליאת אדם חף מפשע למאסר לכל חייו אינו נותן לנו מנוח. מחובתנו לסייע ככל הניתן למען משפט צדק לעמירם. לקראת הערעור לבית המשפט העליון מתגבש צוות הגנה של עורכי דין בכירים בעלות כספית גבוהה במיוחד." נכתב.

צילום: נותנים תקווה לעמירם

 

לסיום קראו הרבנים לתמוך בקמפיין גיוס ההמונים למען בן אוליאל: "אנו קוראים לציבור הרחב לתרום ביד רחבה ובלב חפץ איש איש כפי יכולתו למאבק מציל חיים זה."

הבוקר, תחת הכותרת "נותנים תקוה לעמירם - שמים סוף לעלילה" יצאה אשתו של עמירם, אוריין, יחד עם משפחת בן אוליאל, חברים, תומכים וארגון חוננו למבצע גיוס המונים לטובת ניהול הערעור של בן אוליאל בבימ"ש העליון לצורך הוכחת חפותו.

בסרטון שהוציאה אוריין יחד עם בתה, שנחשפת לראשונה, משחזרת אוריין את רגעי המעצר, תוקפת את בית המשפט, מספרת על הבידוד של בעלה, על העוולות בתיק, מכריזה על יציאה למאבק על חפותו של בעלה ועל גיוס צוות עו"ד בכירים לצורך הגשת ערעור לבית המשפט העליון.