הרב בני לאו פונה לראשי ישיבת מעלה אליהו: "הפחד הזה עמוק ומשתק"

מייסד פרויקט 929 מתייחס לסוגיית הישיבה בתל אביב שמעוררת את זעם התושבים. במכתב שפונה אל רבני ותלמידי הישיבה הוא אומר: "איני מכיר שום רפואה לדבר הזה מלבד מפגשים אינטימיים בין שכנים שיהפכו את הפלקט לתמונה תלת מימדית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 20:22 כה באייר התשפג

הרב בני לאו פונה לראשי ישיבת מעלה אליהו: "הפחד הזה עמוק ומשתק"
הרב לאו, צילום: אביטל ליסקר

ביממה האחרונה הרשת מתמלאת בתגובות להחלטת רון חולדאי להקפיא את תכניית המעבר של ישיבת מעלה אליהו למבנה חדש. אחרי שהיום בבוקר (ג') ארגון רבני בית הלל פרסם מכתב תמיכה בישיבה, גם הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בעבר ומייסד 929, כתב פוסט בנושא. במכתב הרב פונה לרבני ותלמידי הישיבה, ומביע תקווה שיצליחו להשלים עם שכניהם.

אני יודע שעמדותיי התורניות נועלות את דלתכם בפני

"מכובדי כולכם", פתח הרב, "אתם נתונים בעיצומו של קמפיין מאד אגרסיבי שעניינו ביטול הקצאת שטח לבניין הישיבה במרכז תל אביב. זהו קמפיין שמבטא פחד עמוק מפניכם, פחד שמוליד שנאה. הקמפיין הזה רע ומכאיב לא רק לכם אלא לכל מי שחולם על איחוי השסע הפנימי שמאיים על הבית המשותף שלנו" , הרב ממשיך ופונה אל התלמידים, "את רובכם איני מכיר אישית, אני יודע שעמדותיי התורניות נועלות את דלתכם בפני. במסגרת הכיתתיות והשבטיות של כולנו איני יודע מהי עמדת הרבנים בישיבה ביחס לנושאים שונים שמאיימים על אלה המבקשים להרחיק אתכם". 

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

איני מכיר שום רפואה לדבר הזה מלבד מפגשים אינטימיים בין שכנים 

לאחר מכן ממשיך הרב ומתאר כיצד הקמפיין מצייר את הישיבה כחשוכה, והרבנים מרגישים כאב ועלבון. "כל עניינה של הישיבה והעומד בראשה", אומר הרב לאו, הוא לייצר מפגש של חיי שכנות בריאים בלב תל אביב. כבר עשרות שנים מתנהלת הישיבה על מי מנוחות והצליחה לייצר מרקם חי וטוב, בלי לנסות להזיז אף אדם מביתו ומאמונותיו.

הרב מספר כי הלך לשאול גם את חבריו המוחים נגד הישיבה "גיליתי (לא בהפתעה) שהפחד הוא לא מכם אלא ממה שאתם מייצגים. כאילו פניה של מדינת ישראל נצבעו בצבעי לאומנות חרדית והמרחב הציבורי הליברלי הולך ונעלם. הפחד הזה הוא עמוק ומשתק. איני מכיר שום רפואה לדבר הזה מלבד מפגשים אינטימיים בין שכנים שיהפכו את הפלקט לתמונה תלת מימדית", הרב מסיים בתפילה, "אני מתפלל שתצליחו להגיע לליבות השכנים ולהמיס את חומת הניכור וההפרדה".