אחרי שנתיים בתפקיד: ראש האולפנה הוותיקה עזבה במפתיע - זו מי שתחליף אותה

אחרי שנתיים בלבד בתפקיד, הרבנית מיכל ורד עוזבת את תפקידה כראש אולפנת שעלבים: "יש צורך שמישהו אחר יוביל ללא משקעי העבר" | דבורה כץ בעלת ותק של 25 שנה בחינוך תמלא את מקומה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/23 12:43 יב באב התשפג

אחרי שנתיים בתפקיד: ראש האולפנה הוותיקה עזבה במפתיע - זו מי שתחליף אותה
הרבנית מיכל ורד, צילום: באדיבות המצולמת

זעזוע באולפנה הדתית: לפני כשנתיים בלבד, מונתה הרבנית מיכל ורד לראשות אולפנת שעלבים. היום (א') נודע לחדשות כיפה, כי להפתעת התלמידות וההורים, זמן קצר פני תחילת שנת הלימודים הרבנית הודיעה על עזיבת הפקיד. לנעליה תיכנס דבורה כץ, תושבת מבוא חורון, בעלת ניסיון רב בחינוך.

הרבנית ורד: "יש צורך שמישהו אחר יוביל ללא משקעי העבר"

במכתב ששלחה לתלמידות ולהורים, כתבה הרבנית ורד על השינוי: "החלטתי שיהיה נכון יותר לטובת האולפנה, שאפנה את מקומי. זכיתי לקבל את התפקיד ולעמוד בראש האולפנה לפני קצת יותר משנתיים. באתי באהבה ובהמון רצון טוב", פתחה הרבנית את המכתב בו פנתה להורים. "שמחתי להצטרף לצוות מקצועי משפחתי ומסור". עוד המשיכה וכתבה: "התחלנו תהליכים לא מעטים שנמצאים בראשית דרכם ועוד צריכים להתפתח ולהבשיל".

המכתב של הרבנית מיכל ורד

המכתב של הרבנית מיכל ורד צילום: צילום מסך

"החלטתי שיהיה נכון יותר לטובת האולפנה, שאפנה את מקומי"

הרבנית ורד הוסיפה: "יש עוד חלומות רבים להמשך, אך, לאחר שיחות רבות עם הבעלות, הרשות והפיקוח של האולפנה, הגענו יחד למסקנה, שעל מנת שתהליכים אלו באמת יצליחו, יבשילו וייקחו את האולפנה למקום הבא שלה, יש צורך שמישהו אחר יוביל וימשיך אותם, באווירה נקיה וללא משקעי העבר", הסבירה. "ולכן החלטתי שיהיה נכון יותר לטובת האולפנה, שאפנה את מקומי".

"ברור לי שעוד רבים וטובים התאמצו וטרחו כדי שזה יצליח, קיוו, התפללו והשתדלו מאוד כדי שהשידוך יעלה יפה , ועל כך אני מודה מאוד", סיכמה את המכתב. "ברוך ה' לא אלמן ישראל ואני מאמינה שמעז יצא מתוק וגם מהתהליך הלא פשוט הזה תצמח ברכה לאולפנה". לדבריה: "זו תקופה שתדרוש מכולם כולם אורך רוח, שיתוף פעולה אחווה ואופטימיות".

הרבנית הנכנסת: "מודה על הזכות"

ראש האולפנה החדשה שתיכנס לתפקיד, היא כאמור הרבנית דבורה כץ, בת 47, נשואה לרב אריה ואימא ל-6, מתגוררת במבוא חורון. בוגרת לימודי B.A ו- M.A בלשון עברית באוניברסיטת בר אילן, ובוגרת הקורס "אבני ראשה" להכשרת מנהלים. הייתה מחנכת בכיתות י-י"ב והגישה תלמידים לבגרות בלשון במשך 25 שנים. ב-10 השנים האחרונות, בנוסף לתפקידים אלו, הייתה מנהלת שכבה בכיתות התיכון באולפנת אורות מודיעין.

הרבנית דבורה כץ

הרבנית דבורה כץ צילום: דוד אדרי

"אני נכנסת לאולפנה בהתרגשות רבה, ומודה על הזכות להיות חלק מהצוות הנפלא שמוביל אותה. מתפללת לקב"ה שיצליח דרכי ויסייע בידיי להיות שליחה טובה ונאמנה, ושנזכה יחד בשילוב ידיים ובשיתוף להמשיך להצמיח את האולפנה", מסרה דבורה ל"חדשות כיפה" עם כניסתה לתפקיד. עוד אמרה: "אני מייחלת שכל הבאים בשעריה של האולפנה ירגישו שרואים אותם ושנותנים להם מקום. זהו הבסיס לעשייה החינוכית, ומשם - השמיים הם הגבול".