לא ייאמן: הפצוע הקשה מהפיגוע חזר להזיז את רגליו

בשורות טובות מתאילנד: בניה פרץ, שנפצע בפיגוע ירי בצומת תפוח לפני שנתיים שבו נהרג חברו יהודה גואטה הי"ד, בהתקדמות משמעותית בתהליך השיקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 15:15 ח באב התשפג

לא ייאמן: הפצוע הקשה מהפיגוע חזר להזיז את רגליו
בניה פרץ, עוזרים לו ללכת, צילום: ללא

בניה פרץ, שנפצע בפיגוע בצומת תפוח לפני שנתיים, מתקדם בשיקום שלו. לאחר שתושבי השומרון התגייסו בחצי מיליון שקל מתוך 4.6 מיליון ש"ח שגייסה המשפחה לניתוח בתאילנד, בניה חזר להזיז את רגליו. בניה בישר על כך ליוסי דגן ראש המועצה שבירך אותו בהתרגשות: "השומרון מחבק את גיבוריו, מבטיח לך שנרוץ יחד".

בניה פרץ שלמד בישיבה באיתמר שבשומרון לפני גיוס לצבא, בישר על ההתקדמות בשיקום ליוסי דגן ראש מועצת שומרון המלווה את המשפחה מיום הפיגוע, האשפוז בבית החולים והמאמצים לגיוס הכספים. 

בניה פרץ

בניה פרץ צילום: מועצה אזורית שומרון

דגן התרגש ואמר: "השומרון מחבק אותך גיבור ישראל, אנחנו עוד נרוץ ביחד" עוד הוא הוסיף: "זו חובה וזכות ללוות את גיבורי השומרון. הוא מצליח לראשונה להניע את רגליו, אי אפשר לתאר את ההתרגשות. אנחנו נמשיך ללוות אותו ואת המשפחה, אנחנו מחכים ומצפים לקבל אותו כאן, הולך על רגליו וחוזר לכאן לישיבת איתמר, אל השומרון שתמיד יהיה לו בית".

נפצע קשה כשמחבל הגיע עם רכבו וירה בו מטווח קצר

בניה פרץ נפצע בפיגוע ירי בצומת תפוח ב-11 במאי 2021. הוא נפצע קשה כשמחבל הגיע עם רכבו וירה באקדח מטווח קצר לעבר אזרחים שעמדו בתחנת אוטובוס בצומת. חברו הטוב של בניה, יהודה גואטה ז"ל, בן 19 מירושלים, נפצע אנושות ומת מאוחר יותר מפצעיו. בניה היה בסכנת חיים חמורה, אך הוא הצליח בנס לצאת מסכנת החיים ויצא לתהליך שיקום ארוך.

 ממצב בו הוא היה משותק בכל גופו והצליח להזיז רק את עיניו, בניה השתקם למצב שהוא יכול להזיז את הידיים, וכעת כאמור, בזכות הניתוח והשיקום שעבר הוא מצליח להניע גם את רגליו.