מכה לישיבת מעלה אליהו: הוועדה העירונית ביטלה את תוכניות הבניה

הוועדה העירונית לתכנון ובניה ביטלה את את ההחלטה לאשר את התוכנית להקמת הבניין ברחוב קליי שאמור היה לשמש את ישיבת מעלה אליהו, זאת לאחר שמתנגדי הישיבה הגישו ערר לוועדה | איך יגיב חולדאי?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/06/23 21:28 ט בתמוז התשפג

מכה לישיבת מעלה אליהו: הוועדה העירונית ביטלה את תוכניות הבניה
המבנה הישן באולם הספורט ששופץ | , צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

"ישיבת מעלה אליהו לא תקום בלב שכונה חילונית צפופה בזכות מאבק התושבים ובזכות המאבק הפוליטי שהובלתי בתוך עיריית ת"א" כך אומר הערב (ד') חבר מועצת עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי. לדיאנסקי מסביר כי הוועדה העירונית התכנסה הבוקר ולמעשה ביטלה את התוכניות להקמת ישיבת מעלה אליהו ברחוב קליי בעיר.

תוכניות הישיבה בוטלו

ועדת התכנון העירונית ביטלה את ההחלטה לאשר את תוכנית העיצוב להקמת בניין בן שבע קומות ברחוב קליי שאמור היה לשמש כישיבה שהתקבלה לפני שלושה חודשים. נזכיר כי לדיאנסקי הוא מקואליציית חברי מועצת העיר תל אביב שניהלו מלחמת חורמה בישיבת מעלה אליהו ודרשו את ביטול העברת הישיבה למבנה החדש.

בישיבת הוועדה המקומית שנערכה בתחילת החודש, טענו המתנגדים לישיבה כי הקומפלקס החדש שאושר לישיבה גדול כמעט פי ארבעה מאותה קומה עליה סוכם. חברת מועצת העיר מיטל להבי, המתנגדת לישיבה הגישה ערר על ההחלטה לבנות מבנה על שטח של כ-3,200 מ"ר סמוך לכיכר המדינה. "הרווחנו זמן במטרה להיערך טוב יותר למיצוי הצרכים של תושבי השכונה", כתבה להבי.

רון חולדאי, עוד אמירה קיצונית

רון חולדאי, יימצא פתרון לישיבה? צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המתנגד לישיבה פוטר בתחילת החודש

בתחילת החודש, פיטר חולדאי את לדיאנסקי שהיה גם סגנו. לדיאנסקי הגיב אז ואמר: "חולדאי פיטר אותי מתפקידי וזאת לאחר שהודעתי כי אתמודד מולו לראשות עיריית ת"א-יפו ואמרתי לו את כל האמת בפנים". היום אמר לדיאנסקי כי "אני מתחייב לא לשקוט עד לגניזתה של התוכנית הגרועה הזו ולוודא שחולדאי לא ידאג להקים את הישיבה בשכונה חילונית אחרת".