סערת מעלה אליהו גנץ חשף את הקשר שלו עם ראש הישיבה: "אסור שנשפוך את התינוק עם המים"

יו"ר המחנה הממלכתי מצטרף לשורות התומכים בישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב: בפוסט שפרסם בפייסבוק סיפר גנץ על הקשר האישי שלו עם הישיבה והעומד בראשה, ואמר: "אסור שנשפוך את התינוק עם המים, ולהביא לשנאת חינם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 20:15 כז באייר התשפג

גנץ חשף את הקשר שלו עם ראש הישיבה: "אסור שנשפוך את התינוק עם המים"
גנץ תומך במעלה אליהו, צילום: Photo by Flash90

ישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב נקלעה לתוך סערה ציבורית, כאשר קבוצה חילונית קיצונית יצאה במאבק נגד תכניות הבניה של המשכן החדש לישיבה, בין השאר בשל "הדתה" לכאורה שעושה הישיבה לשכונה. כתוצאה מכך, אישי ציבור ורבנים הביעו בימים האחרונים תמיכה פומבית במוסד התורני. היום (ה') גם יושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ, פרסם פוסט בו ביקש: " צריך לעצור ולחשוב על אופן ההתבטאות. עלינו ללמוד לחיות ביחד".

"לא יכולתי שלא להיזכר בשיחותיי הרבות עם הרב חיים"

גנץ פתח וסיפר על הקשר האישי לו למקום. "קצת אחרי סיום שירותי כרמטכ"ל הגעתי לישיבת 'מעלה אליהו', בהזמנת הרב חיים גנץ (אין קשר משפחתי) שאותו הכרתי עוד בשנות התשעים, כשכיהנתי כמח"ט חברון. הוא הזמין אותי ליום עיון לזכרו של רס"ן אביהוא יעקב ז"ל, שנפל בקרב בשכם". וכתב יו"ר המחנה הממלכתי, והוסיף: "שוחחתי עם תלמידי הישיבה על הצורך בהיכרות הדדית של כל חלקי החברה בישראל, ועל היכרות כבסיס לחיזוק האחדות".

גנץ התייחס לעימותים סביב הישיבה: "כששמעתי על העימות סביב מיקום הישיבה החדש בתל אביב, לא יכולתי שלא להיזכר בשיחה ההיא ובשיחותיי הרבות עם הרב חיים", אמר. "כן, מדובר על באדם בעל תפיסה אמונית עמוקה וחדה, ובה בעת באדם ובישיבה שמחנכת להקשבה לסביבה ולמתן כבוד לכל אדם על אמונותיו ותפיסותיו".

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

"אסור שנשפוך את התינוק עם המים"

גנץ אמר שלמרות שיש לשקול התאמה של מרכזים חינוכיים לסביבתם, "אסור שנשפוך את התינוק עם המים, ולהביא לשנאת חינם". עוד הוסיף, "מה שבטוח הוא שלפני שפותחים במחאות, צריך לעצור ולחשוב על אופן ההתבטאות. עלינו ללמוד לחיות ביחד, האחד לצד השני - חילונים ודתיים, ערבים ויהודים, בתל אביב, ובכל מקום אחר".

ליו"ר המחנה הממלכתי היה חשוב לציין  שאת הפוסט יצא לו להעלות ביום ירושלים. "נכון שהוויכוח הוא בתל-אביב, אבל הוא משקף מאוד את הסיפור של עם ישראל וירושלים", כתב. "כששנאנו שנאת חינם, נחרב הבית, ונפלה ירושלים. כשלחמנו שכם אל שכם, חזרנו אל חומות העיר העתיקה".