פרסום ראשון בכירה בחמ"ד מאשימה: משרד החינוך מקצץ בשעות לימודי הקודש

יו"ר ועדת התנ״ך בחמ"ד במסמך דחוף: החל משנת הלימודים הבאה בכיתות א' עד ו' של החמ"ד ילמדו התלמידים פחות שעות קודש. החלטה רדיקלית | משרד החינוך בתגובה: "שעות הלימוד בתנ"ך לא השתנו כלל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/06/23 14:08 א בתמוז התשפג

בכירה בחמ"ד מאשימה: משרד החינוך מקצץ בשעות לימודי הקודש
תלמידות בחמ"ד. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לקראת שנת הלימודים הבאה, שיגרה ד"ר רבקה רביב, יו"ר ועדת מקצוע התנ"ך בחמ"ד מכתב בהול בו היא טוענת כי החל משנת הלימודים תשפ"ד ילמדו תלמידי החמ"ד בכיתות א' עד ו' פחות לימודי קודש בהיקף כולל של 9 שעות שבועיות. 

הקיצוץ בשעות הקודש של החמ"ד

צילום: צילום מסך

על פי רביב, בשנה הקרובה בבתי הספר היסודיים ילמדו התלמידים רק 5 עד 9 שעות קודש בשבוע, בניגוד לשנים הקודמות בהם למדו בכיתות א' עד ו' 8 עד 14 שעות בשבוע. סך הכל מדובר על קיצוץ כולל של כ-9 שעות שבועיות בשכבות הגיל השונות.

"החלטה רדיקלית"

כאמור, רביב מיהרה לשלוח מכתב דחוף אל יו"ר החמ"ד שוש נגר בו דרשה לעצור מייד את השינוי, "הופתעתי לגלות כי במסמך ארגון הלמידה בבית הספר היסודי לתשפ"ד, פורסמו שינויים מרחיקי לכת בהקצאת שעות לימוד מקצוע תנ"ך בחינוך הממלכתי דתי. זאת ללא כל התייעצות, ללא תיאום, או יידוע של חברי ועדת מקצוע תנ"ך", כתבה רביב. 

שוש נגר

שוש נגר צילום: משרד החינוך

רביב הוסיפה: "נבצר מבינתי להבין מה הביא להחלטה רדיקלית זו. אני קוראת לכם בשם חברי ועדת המקצוע לתנ"ך להשהות את יישומה בתשפ"ד, להצביע על השיקולים בקיצוץ תכנית הלימודים בתנ"ך ביחד עם הועדה, ולהיערך ביחד להוצאה מסודרת של הנחיות לקראת שנה"ל תשפ"ה". 

משרד החינוך: "שעות הלימוד בתנ"ך לא השתנו כלל"

ממשרד החינוך נמסר כי, "בניגוד לנאמר, שעות הלימוד בתנ"ך לא השתנו כלל! הנהלת החמ"ד קידמה בנוסף לשעות החובה, במסגרת הגמישות למנהלים שעות בחירה ייעודיות, למנהלים אשר מעונינים להתאים את שעות לימודי הקודש באמצעות שעות לימוד מותאמות לקהל המגוון בחמ"ד כגון: טעמי המקרא, בקיאות בתנ"ך ועוד".