"ניתוק החמ"ד ממשרד החינוך הוא סכנה גדולה מאד"

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר בוועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון אומרת כי ניתוק החמ"ד ממשרד החינוך הוא סכנה גדולה למדינה: "פירוקה של החברה בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 16:43 ג בכסלו התשפג

"ניתוק החמ"ד ממשרד החינוך הוא סכנה גדולה מאד"
צילום: יוסי זליגר. ועידת החינוך הלאומית ה-4- מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר התראיינה היום (א') לישי שנרב בוועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון שמתקיימת בבניני האומה בירושלים והתייחסה לאפשרות של הוצאת החמ"ד ממשרד החינוך: "ניתוק אגפים מהמשרד הוא סכנה מאוד גדולה. בטווח המיידי אולי רואים מזה רווח, אבל בטוח הרחוק זה יוביל לדברים הרי אסון, כולל זה שאוכלוסיות אמוניות אחרות יבקשו את העצמאות שלהם, איך נייצר חברה בישראל? איך נייצר מדינה אחת עם עמוד שדרה וזהות ישראלית חזקה? זה פירוקה של החברה בישראל".

"אי אפשר לזרוק אדם שעבד 20 שנה במערכת כי למישהו זה לא בא טוב בעין"

על ההסכם החדש עם המורים והביקורת כנגד הקושי לפטרם, אמרה שטאובר לשנרב כי "מקווה שאתה לא מהדהד את פורום קהלת שמבחינתו אפשר לזרוק את כל ארגוני העובדים לפח. זה לא התפיסה שלנו. לעובד יש זכויות ואי אפשר לזרוק אדם שעבד 20 שנה במערכת כי למישהו זה לא בא טוב בעין. תהליך פיטורים פדגוגים פושט מאוד בהסכם האחרון, כל המורים החדשים שנכנסים למערכת אם הם לא טובים אפשר להיפטר מהם תוך מספר חודשים".

עוד היא אמרה כי "אנשים שעובדים מעל 20 שנה במערכת ואולי חוו איזה שהוא משבר, וכל התפיסה שניסיון הוא רק מספר, אז לא, לניסיון יש הרבה מאוד משמעות, ואפשר להיפטר מאדם כזה רק בשנתיים".  

"יש לנו שעון חול"

שטאובר נשאלה האם היא תמשיך בתפקידה כמנכ"לית המשרד לאחר שייבחר שר חדש ואמרה: "כל יום במשרד החינוך זה עולם ומלואו. ברגע שנכנסתי לתפקיד אמרתי לאנשי הלשכה שלי שיש לנו שעון חול, זה אופי המשרה, ולכן אנחנו עובדים בשתי פאזות. הראשונה, כל החלטה שאפשר לקבל היום לקבל אותה אתמול ולעשות שהיא תתבצע, ובאותה נשימה לתכנן אסטרטגית הכי רחוק שאפשר לטובת עתיד החינוך. רק הניהול המורחב הזה יביא ישועה, בלי שום קשר למי שיהיה לקחת את זה הלאה ככל שהדבר יתאים למדיניות של השר".