בחירות לרבנות הראשית

הבחירות לרבנות הרב מאיר כהנא: "בטוח שרבני הוועדה ילכו איתי" | הרב אריאל: "לא סופי"

לאחר שרבני הוועדה הרב אריאל הצביעו על הרב מאיר כהנא כמועמדה לבחירות לרבנות הראשית, הרב הנבחר לחדשות כיפה: "בטוח שרבני הוועדה ימשיכו ללוות אותי" | הרב יעקב אריאל טען מנגד כי הבחירה אינה סופית: "אם ישונה החוק הוועדה תצטרך להחליט"

אביחי ישראל ישועה תורג'מן אביחי ישראל וישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/06/23 18:11 טו בסיון התשפג

הרב מאיר כהנא: "בטוח שרבני הוועדה ילכו איתי" | הרב אריאל: "לא סופי"
הרב אריאל מברך את הרב כהנא, צילום: חדשות כיפה

אי ודאות לאחר הניצחון: לאחר התכנסות ועדת הרב אריאל לבחירת הנציג לבחירות לרבנות, נבחר הרב מאיר כהנא כמועמד הוועדה למשרת הרב הראשי האשכנזי בבחירות לרבנות הראשית. לאחר בחירתו, אומר הרב כהנא לחדשות כיפה: "אני בטוח שרבני הוועדה ימשיכו ללוות אותי". הרב אריאל הביע הסתייגות מהסופיות של ההחלטה אך בירך את הרב כהנא.

צפו בדברי הרב כהנא:

בראיון ל"חדשות כיפה" לאחר ניצחונו בוועדה אמר הרב כהנא: "תודה גדולה לוועדה, לגדולי התורה שנתנו לי את האמון וילכו איתי לאורך כל הדרך כמו שאמרו, אני צריך את הליווי התמיכה הזאת". עוד הוסיף: "אני נרגש, נרעש ונפחד. אני בטוח שרבני הוועדה ימשיכו ללוות אותי, נבוא לפני הקב"ה והמשפחה ובוגרי ישיבת ירוחם שהולכים איתי לאורך הדרך ונבנה את התהליך, בעזרת השם נעשה ונצליח".

צפו בדברי הרב אריאל:

מנגד, הרב יעקב אריאל שעמד בראשות הוועדה, מנגד היה מסוייג יותר ואמר ל"חדשות כיפה" לאחר ההכרעה כי "הוועדה התכנסה והחליטה, זה עדיין לא סופי מפני שאם ישונה החוק הוועדה תצטרך להחליט החלטה אחרת, כרגע זאת ההחלטה של הוועדה ברוב קולות שזה מועמד הציונות הדתית. אנו מאחלים לו שיצליח בבחירות ויהיה שליח נאמן לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא, הבוקר | צילום: חדשות כיפה

תגובת תלמידו של הרב כהנא, הרב יצחק שלו: