בחירות לרבנות הראשית

ועדת הרב אריאל הכריעה: הרב מאיר כהנא יהיה המועמד לרבנות

ועדת הרבנים התכנסה להצבעה שתקבע מי יהיה מומלץ הוועדה לתפקיד הרב הראשי לישראל, ואחרי סיבוב שני קבעה הוועדה כי הרב מאיר כהנא יהיה נציגה לבחירות לרבנות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/06/23 17:27 טו בסיון התשפג | עודכן בתאריך 04/06/23 17:33

ועדת הרב אריאל הכריעה: הרב מאיר כהנא יהיה המועמד לרבנות
הרב מאיר כהנא, צילום: Own work, הלביא, CC BY-SA 4.0

יש הכרעה: לאחר יום של דיונים, הכריעה ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל כי הרב מאיר כהנא יהיה מועמד הוועדה לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. הבחירה ברב כהנא הגיעה לאחר סיבוב שני בין הרבנים מיכה הלוי ומאיר כהנא, זאת לאחר ששניהם קיבלו את מירב הקולות בסיבוב הראשון אך לא מספיק לרף שקבעו בוועדה לבחירת הנציג.

במפלגות החרדיות יכבדו את ההסכם?

למרות שאין עדיין ודאות לגבי תאריך הבחירות עצמן, והעובדה שיתכן כי הבחירות יידחו, הכריעה הוועדה בהצבעה מוקדמת כי הוועדה לא תתכנס בסמוך למועד הבחירות ותבחר מועמד כבר היום, לבקשת הרבנים, ההצבעה נערכה בחשאיות.

משמעות הדברים היא שהרבנים שלא נבחרו על ידי הוועדה, הרב אליעזר איגרא, הרב אברהם נחשון והרב מיכה הלוי לא יציגו את מועמדותם לרבנות הראשית, זאת לאחר שהתחייבו בפני הוועדה כי לא יתמודדו במידה ולא יבחרו. למרות המלצת הוועדה, כלל לא בטוח שהרב שנבחר יהיה לבסוף הרב הראשי כאשר רבנים שלא הופיעו בפני הוועדה יוכלו להתמודד מולו על תפקיד הרב האשכנזי הראשי. בנוסף, קיימת האפשרות שבמפלגות החרדיות עלולים לא לעמוד בהסכמים ולהציג מועמד עצמאי.

הרב מיכה הלוי בכניסה לוועדה

הרב מיכה הלוי, התמודד בסיבוב השני | צילום: חדשות כיפה

הדרמות לאורך היום

לאורך היום התרחשו לא מעט דרמות כאשר כבר בבוקר נשמעו קולות בקרב הרבנים שדרשו את דחיית הבחירה נוכח העובדה שבש"ס מעוניינים לדחות את הבחירות בחצי שנה. בהמשך הצביעו הרבנים על עצם ההצבעה - והכריעו ברוב של 27 נגד 8 מתנגדים על בחירת הנציג.

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא | צילום: חדשות כיפה

בבוקר ההצבעות נפגש יו"ר הוועדה הרב יעקב אריאל עם נציגות תנועת אמונה שדרשו ייצוג נשי בוועדה. הרב אריאל הביע הבנה עקרונית לנושא ואמר כי יש מקום לשקול את הנושא ביחס לכל פורום ובכל מקרה לגופו. בפגישה סוכם כי מזכירות ועדת הרבנים תדון בנושא ותגבש מתווה להכללתן של נשים מעתה והלאה בכל פורום קבלת החלטות.

הרב איזמן: "מכיר עוד מועמדים שיציגו את עצמם"

הרב איזמן: "מכיר עוד מועמדים שיציגו את עצמם" | צילום: חדשות כיפה

הרב אליקים לבנון והרב מאיר כהנא

הרב אריאל והרב מאיר כהנא | צילום: כיפה