באולפנה לא מתנצלים: "מגנים בתוקף את התגובות המרושעות כנגד התלמידות"

במכתב שכותרתו "דברי חיזוק לקהילת אולפנת חורב", פנה ראש האולפנה לצוות החינוכי, לתלמידות ולהוריהן, וכתב הוא יודע שהסרטון לא נעשה כדי לפגוע או מתוך התנשאות - "בכל אופן, כולנו למדנו את הזהירות הנדרשת בכל מה שאנו אומרים ומפרסמים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/04/23 23:14 כב בניסן התשפג

באולפנה לא מתנצלים: "מגנים בתוקף את התגובות המרושעות כנגד התלמידות"
מתוך הסרטון, צילום: צילום מסך מהסרטון

הסרטון הגזעני של תלמידות באולפנת חורב בירושלים ממשיך להיות נושא השיחה של המגזר. הערב (ה'), מספר שעות לאחר פרסום הסרטון, ראש האולפנה עודד מייזליש פנה לצוות החינוכי, לתלמידות ולהוריהן, תחת מכתב שכותרתו "דברי חיזוק לקהילת אולפנת חורב היקרה".

"הסרטון נעשה באופן הומוריסטי ללא כוונה לפגוע או חלילה מתוך התנשאות"

תחילה בחר מייזליש לחזק את תלמידותיו: "כפי שכולנו יודעים, בשעות האחרונות אולפנת חורב בעין הסערה ותחת מתקפה תקשורתית קשה על סרטון של חודש אדר באולפנה. לפני הכל, אני רוצה לחזק את תלמידות השמינית ואת כלל התלמידות באולפנה. אנו יודעים שהסרטון נעשה באופן הומוריסטי ללא כוונה לפגוע או חלילה מתוך התנשאות".

ראש האולפנה ציין כי במוסד לומדות תלמידות מכל העדות ווכך גם הצוות במקום. הוא המשיך וכתב: "כולנו מגנים יחס מתנשא ומזלזל לכל אדם, ותלמידות האולפנה מעידות בהתנהלותן היומיומית, על חיבור עמוק, אוהב ומכבד לכל העדות. אנו יודעים עד כמה תלמידות השמינית כאובות ומתוסכלות מהפרשנות שניתנה לסרטון ומצטערות על כך".

מייזליש העיד כי קיבל עשרות טלפונים מערוצים שונים ואתרי חדשות, ובנוסף, כתב: "קבלתי הערב הרבה תגובות חיזוק מתלמידות, הורים ובוגרות, אשר רצו לתמוך בדרכה של האולפנה ולהביע כאב על הפרשנות לסרטון, שאינה משקפת את דרכה ואת ערכיה של האולפנה.

צילום מסך

"מגנים בתוקף את התגובות המרושעות והפוגעניות באתרים השונים כנגד תלמידות האולפנה"

במכתבו, מייזליש בחר שלא להתנצל על הדברים "אני יודע שיש מי שחושב שתגובת הנהלת האולפנה לא מספיקה ומתנצלת מידי. ייתכן, אולם בעת הזאת ולנוכח המתקפה, יהיה קשה מאוד להציג את המציאות האמיתית באולפנה, ועלינו להיזהר שלא להוסיף שמן למדורה. בכל אופן, כולנו למדנו את הזהירות הנדרשת בכל מה שאנו אומרים ומפרסמים. גם אם לא הייתה כוונה לפגוע, אם חלילה מישהו עלול להיפגע, עלינו להימנע מכך", הוסיף.

לסיום, ראש האולפנה חזר וכתב על הביקורת הרבה שספג המוסד אותו הוא מנהל, וגינה אותה: "כואב הלב על הפרשנות לסרטון שאינה משקפת את דמותן של תלמידות האולפנה המקסימות, את הצוות הנפלא ואת ערכיה של האולפנה, ואנו מגנים בתוקף את התגובות המרושעות והפוגעניות באתרים השונים כנגד תלמידות האולפנה. בעזרת השם נמשיך לעסוק עם התלמידות בסוגיה עם חזרתן ללימודים, לחזק אותן ולשוחח על המשמעות של הסרטון.