עם 60 חזנים: בית הכנסת המיתולוגי חגג 100 שנה

מאות אנשים שנכחו בשבת האחרונה בבית הכנסת ישרון הוותיק, חגגו מאה שנות פעילות עם אנסמבל "קולות ישראל". בית הכנסת הוותיק ממרכז ירושלים, נחשב לבית הכנסת האורתודוקסי - מודרני הראשון בעיר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/03/23 12:45 כז באדר התשפג

עם 60 חזנים: בית הכנסת המיתולוגי חגג 100 שנה
בית כנסת ישרון, חוגג מאה שנה, צילום: נאוה הברמן

חוגגים מאה לבית הכנסת ישרון: 60 חזני אנסמבל "קולות ישראל" בניצוחו של מאסטרו, יענקלה רוטנר, מילאו בשבת האחרונה את כל רחבת ארון הקודש בבית הכנסת המרכזי ישרון, בירושלים כשהם מלווים את החזן, ישראל נחמן תורג'מן. בין הנוכחים באירוע היה גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון שאמר בדברי ברכתו כי "ההרמוניה המדהימה הגיעה לשמים".

בית כנסת אשכנזי שנוסד בשנות ה-20 של המאה הקודמת

הקונצרט המיוחד התרחש כחלק מהאירועים המציינים את מאה שנות פעילות בית הכנסת ובתפילה המיוחדת לקחו חלק מאות המתפללים מקהילת בית הכנסת. בית כנסת ישרון, ששוכן ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, הוא בית כנסת אשכנזי שנוסד בשנות ה-20 של המאה הקודמת ונחשב לבית הכנסת האורתודוקסי-מודרני הראשון בירושלים.

בית הכנסת ישרון, חוגג מאה

בית הכנסת ישרון, חוגג מאה צילום: אריאל הורוביץ-cc-by-sa ויקיפדיה

במהלך השנים, הפך בית הכנסת למוסד מיתולוגי והתפללו בו אישים חשובים בציבוריות הישראלית דוגמת הרבנים הראשיים לישראל וראשי המדינה. בית הכנסת נמצא בסמוך למוסדות הלאומיים ובניין בית הכנסת הגדול בעיר.

בית הכנסת קיבל את ספר התורה הראשון מהרב קוק

באתר בית הכנסת נכתב על הרכב מתפללי בית הכנסת: "ציבור המתפללים בבית הכנסת מורכב מ'ילדי ישרון' הוותיקים שבגרו, בניהם, נכדיהם וניניהם, רבים אחרים שהצטרפו בינתיים, ומאורחי בתי המלון הנמצאים בסמוך". קהילת בית הכנסת מזכירה גם את הרב קוק שהעניק לבית הכנסת את ספר התורה הראשון לפני כמאה שנה: "'הישן יתחדש והחדש יתקדש' - אמרתו הידועה של הרב קוק זצ"ל, שזורה כחוט השני בנשמתו של בית הכנסת, הקשור בקשר בל ינתק עם מורשתו של הרב" נכתב.

הרב אברהם יצחק הכהן קוק

הרב אברהם יצחק הכהן, העניק לבית הכנסת את ספר התורה הראשון קוק צילום: ויקיפדיה