כתובות גרפיטי רוססו על דלתות בית כנסת בהוד השרון: "הזדעזענו"

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בעיר הוד השרון הגיעה גם למבני ציבור, בהם בית כנסת, עליהם רוססו כתובות גרפיטי | מתפללי בית הכנסת: "להשאירו מחוץ למחלוקות פוליטיות", ראש העיר הגיש תלונה במשטרה נגד השחתת מבני ציבור

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/03/23 14:12 כג באדר התשפג

כתובות גרפיטי רוססו על דלתות בית כנסת בהוד השרון: "הזדעזענו"
דלתות בית הכנסת, צילום: עיריית הוד השרון

מתפללי בית הכנסת הגדול "כיכר מגדיאל" בעיר הוד השרון הגיעו גם הבוקר (ה'), כבכל בוקר, להתפלל שחרית בבית הכנסת. אלא שהבוקר חיכתה להם הפתעה לא נעימה על דלתות בית הכנסת: כתובות גרפיטי עם הכיתוב "תתנגדו" בצירוף אגרוף, שרוססו על ידי מוחים נגד הרפורמה המשפטית.

מתפללי בית הכנסת מזועזעים

כזכור, עם הקמת ממשלת הימין החלו יריב לוין ושמחה רוטמן בקידום רפורמה משפטית - עובדה שגוררת מחאות והפגנות רבות. היום הכריזו ראשי המחאה על יום שיבוש, ובין היתר הוקמה גם "לשכת גיוס" בבני ברק. בהוד השרון לקחו את המחאה צעד קדימה, ובבית הכנסת ובעירייה מחו נגד המעשים.

"הזדעזענו הבוקר לראות את הפגיעה וההשחתה בבית הכנסת", הגיבו מתפללי בית הכנסת. "בית הכנסת משמש מזה כ-100 שנה מקום של חיבור תפילה מסורת ואהבה - מקום של כולם, ויש להשאירו מחוץ למחלוקות פוליטיות. אנו קוראים למשטרה ולעירייה למצוא את המשחיתים ולוודא כי מעשים כאלו לא יישנו".

ראש העיר: "בין אם מחאה או פרובוקציה לשמה - אין מקום לפגוע במבני ציבור"

כתובות הגרפיטי לא רוססו רק על בית הכנסת המרכזי בעיר, אלא גם על מבני ציבור נוספים, בין היתר בית ספר. אמיר כוכבי, ראש העיר, הורה להגיש תלונה על השחתת מבני ציבור. "בין אם מחאה או פרובוקציה לשמה - אין מקום לפגוע במבני ציבור, בתי ספר או בתי כנסת המהווים מקום בטוח עבור כלל האוכלוסיה בהוד השרון".

"לאחר בדיקת המשטרה ואישורה - הגרפיטי יצבע בחזרה ואני מקווה שבעזרת המצלמות המשטרה תמצא את מי שפגעו במבני הציבור. רואה שיש ברשתות נסיונות להפוך (גם) את זה למלחמה בין תושבות ותושבים. לא ניתן. הוד השרון היא עיר של קהילות שיודעות לפתח ייחודיות אך גם לחיות יחד וכך ישאר".

"המחאה חצתה את כל הקוים האדומים"

יהודה ולד, ‏מנכ"ל מפלגת "הציונות הדתית", כתב: "תמונות קשות הבוקר מהוד השרון. ריססו וחיללו את בית הכנסת המרכזי בעיר. המחאה חצתה את כל הקוים האדומים. ואין אף מבוגר אחראי בשמאל שיפסיק את מסע ההסתה והשנאה ויגיד תעצרו! אחים אנחנו".

אשת התקשורת יעל צין כתבה גם היא: "התמונה הזו גורמת לי לבכות. בושה. תזדעזעו מהעוול הנוראי. בית כנסת בישראל 2023, חילול בית כנסת. אתם יודעים מה היה קורה אם היו עושים זאת למסגד או כנסייה?".