הישיבה התיכונית במודיעין ננעלה במחאה נגד הרפורמה המשפטית: "לא לגיטימי"

במחאה נגד קידומה של הרפורמה המשפטית וכחלק מיום מחאות נוסף - בתי הספר במודיעין ננעלו עם שרשראות ושלט "המפתח אצל נתניהו" | בשיחה עם חדשות כיפה אומר ראש הישיבה: "מי שעשה את זה חמד לצון ורצה להביע מחאה, הוא שם מנעול - חתכנו אותו ונכנסו לישיבה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/03/23 13:53 טז באדר התשפג

הישיבה התיכונית במודיעין ננעלה במחאה נגד הרפורמה המשפטית: "לא לגיטימי"
אילוסטרציה, צילום: David Cohen/Flash90

בצל אירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית שהתקיימו היום (ה') ובמסגרתם נחסמו צירים רבים, אירועי חריג גם בעיר מודיעין. אנשי הוראה ותלמידים שהגיעו לבתי הספר גילו את שערי בתי הספר נעולים באמצעות שרשראות - לצד שלט עם הכיתוב "המפתח אצל נתניהו" ודגל ישראל.

"הוא שם מנעול - חתכנו אותו ונכנסו לישיבה"

גם ישיבת בני עקיבא לפיד "תורת נחום" במודיעין, בה לומדים יותר מ-1,000 תלמידים, ננעלה. דיברנו עם מנהל התיכון, צבי לוסטיג, על מה שקרה שם. "לקחו מנעול ונעלו את הכניסה לצד דגל ישראל. תוך שנייה חתכנו את המנעול וזה לא שיבש את הסדר", מספר לוסטיג. הוא מצרף לשיחה גם את ראש הישיבה, הרב שמואל רוזנבלום, שמבטל את האירוע: "לא היה פה שום אירוע".

יש לישיבה אמירה ערכית בעניין?

"מי שעשה את זה חמד לצון ורצה להביע מחאה. אני לא חושב שזה לגיטימי. הוא שם מנעול - חתכנו אותו ונכנסו לישיבה", עונה ראש הישיבה.

"בניגוד למקומות אחרים - פה לא אומרים מה לחשוב"

אירוע כזה בטח הסעיר את התלמידים.

לוסטיג לוקח את רשות הדיבור. "תראה, הרפורמה המשפטית היא באוויר ואנחנו מדברים איתם על זה כל הזמן. ספציפית על נושא הנעילה - רוב התלמידים בכלל לא ראו את זה, רק הראשונים, עד שפתחנו. האמירה של הישיבה היא שלא צריך לשבש את סדר החיים של הישיבות, ובטח לא לערב את התלמידים".

"אנחנו מעלים את הנושא בצורה מכובדת, כמו כל נושא שמסעיר את המדינה. מעלים לדיון, התלמידים מביעים את דעתם ואנחנו מנחים אותו. לא מנחים מה לחשוב, מעלים את הצדדים לכאן ולכאן והתלמידים צריכים לעשות את ההכרעות שלהם. גם עם צוות המורים היה שיח. בניגוד למקומות אחרים - פה לא אומרים מה לחשוב".

לסיום, אומר לוסטיג, "זה לא היה אירוע". אני מביא לו כדוגמא את אירועי פורום קהלת מהבוקר, הוא לא נבהל: "זה לא מה שהיה פה. אנחנו לא נגד הבעת מחאה, וכל זמן שזה היה דבר סמלי ולא שיבש את סדרי החיים - בסדר".