התפתחות דרמטית: הרב טאו נחקר במשטרה ושוחרר בערבות

נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, נחקר באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בעקבות התלונות נגדו ושוחרר בערבויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 16:59 יב באדר התשפג

התפתחות דרמטית: הרב טאו נחקר במשטרה ושוחרר בערבות
הרב טאו. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תפנית דרמטית: משטרת חברון שבמחוז ש"י פתחה לפני כארבעה חודשים בחקירה נגד נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, בגין תלונה על הטרדה מינית. בהמשך נודע כי המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לחקירת החשדות נגד הרב.

בתוך כך, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, זימנה היום (א') את הרב צבי ישראל טאו בחשד לביצוע עבירות מין לחקירת אזהרה במשרדי היחידה. בסיום חקירתו שוחרר בערבויות.

ישיבת הר המור. מרכז תורני בנשיאות הרב טאו

ישיבת הר המור. מרכז תורני בנשיאות הרב טאו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפחתה של נחמה תאנה: הרב טאו לא יהודי, גנב זהות של ניצול שואה

אחת המתלוננות שטענה לכאורה כי הרב טאו הטריד אותה מינית בהיותה קטינה, היא נחמה תאנה. לפני כחודש וחצי, במהלך ההפגנה מול הכנסת, נשא דברים אביה של תאנה, מנחם בוריסקי, וטען טענות קשות נגד הרב צבי טאו. בין היתר אמר בוריסקי,  כי הרב טאו כלל אינו יהודי וכי הוא צאצא של נאצים. בהמשך הוא טען כי יש בידי המשפחה הוכחות לדברים אך לא אמר שיספק אותן בעתיד. 

"לפי מה שממעה וראתה", אמר ביחס לבתו נחמה, "האדם שקורא לעצמו צבי טאו אינו יהודי ולא רק שאינו יהודי הוא בן למשפחת מנגלה הידועה לשמצה. היא שיתפה כי יש קבוצה של נאצים שהצליחו לאורך השנים להשתקע פה בארץ תחת זהויות של יהודים, צבי טאו הוא הבכיר שבחבורה אך ממש לא נמצא פה לבדו. חבורה זו לכאורה עוסקת בריגול, מקרי רצח רבים ופגיעה שיטתית בעם ישראל, ארץ ישראל, תורה ישראל ומדינת ישראל".