"הם עכשיו יהיו אומללים": כך הגיב הרב טאו על הטענות של נחמה תאנה

אמש במהלך הפגנה של תאנה, שהתלוננה על עבירות מין מצידו של הרב טען אביה שהרב טאו נאצי שהרג רבים. אבנר פורת, מקום 4 ברשימת נעם כתב כי הרב התפלל לאחר תפילת מנחה בישיבה לרפואתה של תאנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/23 11:57 כו בטבת התשפג

"הם עכשיו יהיו אומללים": כך הגיב הרב טאו על הטענות של נחמה תאנה
הרב טאו, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

"התפלל על נחמה": סערת התלונות נגד הרב טאו קיבלה אמש (ד') תפנית כאשר במהלך הפגנה של נחמה תאנה, המתלוננת נגד הרב ובני משפחתה טען אביה בשמה, כי למשפחה יש עדויות כי הרב טאו הוא חלק מקבוצת נאצים שפועלת בישראל וכי הוא צאצא של מנגלה. למרות הטענות כי יש להם הוכחות לטענות הקשות נגד הרב טאו, המשפחה לא סיפקה אותן. אבנר פורת, מקום 4 ברשימת נעם כתב לאחר מכן כי הרב התפלל לרפואתה של תאנה.

הדברים המלאים של אביה של נחמה תאנה:

"הרב התפלל בדמעות על נחמה בת רבקה לרפואה שלמה"

"מה רמת צדקותו של הרב טאו" כתב פורת, "זה מה ששלחו לי מקודם: 'התפללנו מנחה עכשיו. הרב התפלל בדמעות על נחמה בת רבקה לרפואה שלמה, רפואת הנפש והגוף. ואמר מה יהיה עם הפרנסה של משפחת בוירסקי? הם עכשיו יהיו אומללים, יפסיקו לקנות אצלם בחנות'". 

כאמור, אביה של תאנה אמר אמש כי הרב טאו הוא צאצא של מנגלה. מי שפוצצה את פרשת הרב טאו וטוענת לפגיעות מיניות מצדו שהפכו לחקירת משטרה, מפגינה מאז התפוצצות הפרשה מול הכנסת מדי שבוע. הרב טאו, נשיא ישיבת הר המור בירושלים, מכחיש את הדברים וכלל לא מתייחס לפרשה. יש לציין כי המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לבדיקת העניין, ומאז כבר הודיעה כי התיק אמור להיסגר.

ההאשמות קשות של אביה של תאנה

"לפי מה שממעה וראתה", אמר ביחס לבתו נחמה, "האדם שקורא לעצמו צבי טאו אינו יהודי ולא רק שאינו יהודי הוא בן למשפחת מנגלה הידועה לשמצה. היא שיתפה כי יש קבוצה של נאצים שהצליחו לאורך השנים להשתקע פה בארץ תחת זהויות של יהודים, צבי טאו הוא הבכיר שבחבורה אך ממש לא נמצא פה לבדו. חבורה זו לכאורה עוסקת בריגול, מקרי רצח רבים ופגיעה שיטתית בעם ישראל, ארץ ישראל, תורה ישראל ומדינת ישראל".

יש לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו טענותיה של נחמה תאנה כנגד הרב צבי טאו לא הוכחו כנכונות. גם האשמתו של אביה מנחם בוירסקי, כי הרב טאו הוא נאצי וצאצא של מנגלה, לא הוכחה כדברי אמת.