פרסום ראשון ארגונים חרד"לים לוחצים על שר הבריאות: השב את אבא ואמא לטפסים

במכתב ששולחים ארגוני המשפחה מהאגף החרד"לי בציונות הדתית, הם דורשים מיואב בן צור לבטל את החלטות השר הקודם הורוביץ הקודם בכל הנוגע לטפסי תרומת הדם במד"א: "תפעל להשבת הטפסים המקוריים או לחלופין לנתינת הרשאות לגוף נוסף"

עמיאל ירחי ישועה תורג'מן עמיאל ירחי וישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/03/23 17:03 ט באדר התשפג

ארגונים חרד"לים לוחצים על שר הבריאות: השב את אבא ואמא לטפסים
מ"מ שר הבריאות, יואב בן צור. יחזיר את הטפסים הישנים?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הטפסים הקודמים יחזרו? מאז שונו טפסי תרומת הדם במד"א והסרתם של המילים אבא ואמא מהטפסים, מסרבים חלקים בציונות הדתית לתרום דם עד אשר הטפסים יחזרו לקדמותם. עתה, עם ממשלת הימין וחילופי השרים במשרד הבריאות, לוחצים ארגוני המשפחה החרד"לים על ממלא מקום שר הבריאות, יואב בן צור להשיב את הטפסים הקודמים או לחילופין לאפשר תרומת דם בצורה שונה.

תרומת דם, ארכיון, למצולם אין קשר לידיעה צילום: Phil Sussman /Flash90

במכתב ששולחים היום (ה') מספר ארגונים הם כותבים למ"מ השר בן צור: "לפני כשנה, כחלק ממלחמתו בערכי המשפחה, החליט שר הבריאות דאז ניצן הורוביץ למחוק את אבא ואמא מטפסי תרומת הדם של ארגון מד"א. המהלך נעשה תוך ידיעה ברורה שהורדת האב והאם מהטפסים תמנע מאנשים רבים את היכולת לתרום דם, תוך התעלמות מההשלכות של שינוי הטופס על חיי המטופלים ועל מאגרי החירום" הם כותבים.

צילום: ללא

"נתינת הרשאות לגוף נוסף שיאפשר התרמות דם"

בהמשך המכתב הם גם מסבירים מה הם מצפים שיעשה ודורשים להשיב את הטפסים לקדמותם או לחילופין להביא למציאת פתרון אחר: "לאחר שהושבעה הכנסת והוקמה הממשלה, אנו פונים אליך, כשר הבריאות האמון על נושא זה שתפעל להשבת הטפסים המקוריים או לחלופין לנתינת הרשאות לגוף נוסף שיאפשר התרמות דם במקביל לבנק הדם של מגן דוד אדום".

על המכתב חתומים הארגונים: פורום הארגונים למען המשפחה, חותם, בצלמו, צו השמירה ערכי המשפחה, אבן ישראל, קוראים לדגל, המכון הישראלי למשפחה, בוחרים במשפחה, אבות למען צדק וארגון שוברות שוויון. הארגונים מכתבים במכתב גם את אריה דרעי, השר סמוטריץ' וחבר הכנסת אבי מעוז שמזוהה עם הארגונים ופעל גם הוא בנושא.

ניתן הורוביץ, שר הבריאות הקודם צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הארגון החרד"לי הסיר את העתירה שהגיש לבג"צ בנושא

ל"חדשות כיפה" נודע כי בנוסף ללחץ שמפעילים הארגונים על מ"מ שר הבריאות, הסיר לפני מספר שבועות הארגון "בוחרים במשפחה" את העתירה שהגיש לבג"צ כנגד שר הבריאות הקודם ניצן הורוביץ, באשר לשינויי הטפסים במד"א. גורם בארגון אמר לנו כי מאחר והממשלה השתנתה, הציפיה שלהם היא שהדברים ישתנו בממשלה עצמה ולכן הסירו את העתירה. עוד אמרו בארגון כי העתירה הייתה כנגד הורוביץ עצמו שלטענתם פעל לפי שיקולים פוליטיים ולא בגלל שיקולים מקצועיים.