מתפלל שלא התחסן הורד מהבמה: "בתפקידי אני גם קובר את מתנגדי החיסונים"

הרב יעקב נקי מהרצליה החליט שבית הכנסת בשכונה יהיה נקי מקורונה, בשיחה עם חדשות כיפה הוא מספר: "מי שרוצה להיכנס שישלח תעודת חיסון לפני שבת, אני רב בית העלמין ומתנגדי החיסונים באים להיקבר אצלנו, ברור לי שיש עליה בתחלואה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/09/21 12:27 יח בתשרי התשפב

מתפלל שלא התחסן הורד מהבמה: "בתפקידי אני גם קובר את מתנגדי החיסונים"
בית הגנסת של הרב יעקב נקי, צילום: ללא

בזמן שמספר המתים רק הולך וגדל, בבתי הכנסת מתקיימות תפילות החגים ברוב עם. הרב יעקב נקי מהרצליה החליט שבית הכנסת שלו לא יביא לעלייה בתחלואה ושהקהילה שלו תנהג באחריות. הרב יעקב מוביל קו ברור וקפדני ומספר מה קרה כשמתנגד חיסונים ביקש לעלות לתורה.

בשיחה עם חדשות כיפה מספר הרב יעקב: "אצלי בבית הכנסת נכנסים רק אנשים מחוסנים, העלו לתורה אדם שלא התחסן, אמרתי: "מזל טוב על החיסון", הוא ענה לי שהוא לא התחסן אז הורדתי אותו מהבימה וביקשתי ממנו לצאת מבית הכנסת. כל הקהילה איתי בהחלטה הזאת ומי שלא רוצה שיעזוב. מי שלא מתחסן אני קובר אותו, אני הרב של בית העלמין אז את מתנגדי החיסונים אני פוגש בבית הקברות".

על האכיפה האיכותית של התו הירוק בשבת מספר הרב נקי: "אני הולך לפי התו הירוק, ילדים יכולים לעשות בדיקה מהירה וגם מי שמראה בדיקה שלילית בתוקף. אצלנו נכנסים מחוסנים, הייתה פה מתפללת בת 90, מה היא צריכה ללכת לעולמה בגלל מטומטם אחד שלא התחסן? הם צריכים לשלוח כבר לפני כניסת שבת תעודת חיסון או בדיקה לגבאי בשביל להיכנס בשבת. גם ילדים". 

הרב יעקב מתוסכל כמו רבים ממתנגדי החיסונים שמסכנים את עצמם, "את מתנגדי החיסונים אני לא יכול לשכנע, הם כת", הוא מספר לחדשות כיפה. כרב בית העלמין הוא מספר בצער: "בעיר שלנו לא מעט אנשים נפטרו כי הם לא התחסנו או שהם ממש עכשיו מבלים את החג בטיפול נמרץ. וזה לא נעים לקבל בן אדם עטוף בניילון כי הוא נפטר מקורונה, ברור לי שיש עלייה בנפטרים. כואב הלב על המוות המיותר של המתחסנים, זה כמו אדם שאומר כתבו אותי לחיים אז אני קופץ מהגג".