החצבת ממשיכה להתפשט בשומרון

לאחר התפרצות המחלה באיתמר, דיווח משרד הבריאות על התפשטות נוספת בבית ספר באלון מורה. בניגוד להתנהלות הקודמת, הפעם לא איימו במשרד בהטלת סנקציות על מי שלא יתחסן

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/18 08:09 יג בתמוז התשעח

החצבת ממשיכה להתפשט בשומרון
חיסון, צילום: pixabay

כחודש לאחר הפרסומים על התפרצות מחלת החצבת באיתמר, פורסם הבוקר (שלישי) ב'ידיעות אחרונות' כי 12 מתושבי השומרון נדבקו גם הם.

לפי הנתונים של משרד הבריאות, 7 תלמידות מבית הספר האזורי שביישוב אלון מורה, בשכבות כיתה ב' ו-ג', נדבקו במחלה והדביקו חמישה מבני משפחותיהם.

רופא נפת פ"ת במשרד הבריאות סיפר כי 4 מבין הנדבקות מתגוררות ביצהר ו-3 נוספות באלון מורה. התלמידות נדבקו ככל הנראה על ידי אחת מחברותיהן לכיתה המתגוררת באיתמר, שם דווח לפני כחודש על התפרצות משמעותית של המחלה.

כזכור, במשרד הבריאות הזהירו את תושבי היישוב איתמר להתחסן נגד חצבת, ואף איימו להטיל סנקציות על מי שיסרב לכך. האזהרה הגיעה לאחר שבשבועות האחרונים אובחנו שישה תושבים מהיישוב כחולים במחלה, ותושבים עד גיל 18 נקראו להתחסן.

במועצה האזורית שומרון תקפו באותה העת את משרד הבריאות וטענו כי "המכתב הדרקוני אותו מיען משרד הבריאות לתושבים - ומיד לאחר מכן הפיץ לתקשורת - אין בו דבר מלבד תעלול יחצ"ני זול על גביהם של תושבי איתמר. אנו מצפים ממשרד הבריאות, האחראי על הנושא, לפעול לעצירת התפרצות המחלה ולא להסתפק בכתיבת מכתבים וראיונות לתקשורת". 

במקרה הנוכחי, באלון מורה, הבהירו במשרד כי הם לא מצאו לנכון לפעול בדרך דומה גם במקרה הזה שכן לפי התרשמותם ישנה נכונות להתחסן נגד המחלה שכמעט וחלפה מן העולם.

ביישוב מסרו ל'ידיעות אחרונות' כי תלמידות בית הספר המדובר מחוסנות וכי התלמידות שנדבקו נמצאות במעקב. בנוסף הם הפנו אצבע מאשימה למשרד הבריאות ודרשו ממנו לקחת אחריות על הנושא.

ממשרד החינוך נמסר כי "צוותי חינוך מלווים את התלמידות שחלו ופועלים בהתאם להנחית משרד הבריאות".